Sinds een half jaar heeft de scoutinggroep van mijn zoon een nieuwe leider. We kennen haar al langer. Het was altijd een leuke vrouw maar sinds zij teamleider is geworden is scouting ineens niet meer zo hobbymatig en is ze enorm autoritair geworden.
Zo hebben we al commentaar gehad op het feit dat zoon te weinig aanwezig was om leider van zijn groepje te kunnen blijven. Dit commentaar kregen we na bijna nooit afwezig zijn en vervolgens een aantal keer in verband met griep thuis.
Vervolgens word ik erop aangesproken dat ik hem niet zelf kom ophalen maar hem alleen naar huis laat fietsen waardoor ze mij geen terugkoppeling over zijn gedrag kunnen geven. Al die maanden ervoor dat ik hem wel op kwam halen was er niks aan de hand en heb ik niks gehoord. En bellen doen ze ook niet.
Nu appte ik vanmiddag een andere leiding dat hij alleen naar huis mocht fietsen en dan krijg ik via haar telefoonnummer een berichtje van de teamleider dat zoon zich niet gedragen heeft. En dat klopt ook. Zoon geeft ook toe dat hij niet zo best aan het luisteren was. Maar nu mogen we donderdagavond om 19:30 op het matje komen want mevrouw wil een gesprek.
Ik was een half jaar geleden al klaar met deze scoutinggroep maar mijn bloed kookt nu echt. In plaats van een leuke ontspannende middag is het een moetje geworden waar mijn zoon ook nog moet lijken te presteren naast zich gedragen.
Haar verweer is dat ze allemaal vrijwilligers zijn en dat er daarom strenge regels zijn. Als er bijvoorbeeld een weekend overnachting is moet iedereen vanaf moment รฉรฉn aanwezig zijn ook al heb je een goede reden om voorbeeld een half uurtje later te komen. (Op vrijdagavond na school he!) Zoon kon daardoor bijvoorbeeld niet bij dat weekendje zijn, want oo tijd komen of helemaal niet. Maar als op dat moment mensen appen dat ze later zijn dan is er ineens geen probleem.
En dit gaat om kinderen vanaf 7 tot 11 jaar hรจ.
Ik begrijp dat mijn zoon zich moet gedragen maar het is niet zo dat hij elke week de scouting op zijn kop zet.
Ben ik nou onredelijk?!
Wat mij betreft gaan we naar een andere scouting groep maar zoon vindt dat wel lastig. Hij zit al zo'n 4,5 jaar bij deze groep.
Tegelijkertijd vind ik het lastig om mijn kind volgend weekend met kamp mee te laten gaan als ik zo'n hekel aan die vrouw heb.
/Einde ranten