Sevenof9 Waarschijnlijk al bekend maar ik ben echt groot voorstander van krachttraining, en dan vooral voor vrouwen. Meer spiermassa heeft echt ontzettend veel voordelen, zelfs een directe correlatie met mortaliteitscijfers. Spiermassa is de grootse voorspeller van mobiliteit, van hoe lang je leeft en van je overlevingskansen bij kanker. En dan is er natuurlijk nog het positieve effect op je botten, collageen aanmaak, hormonen, insuline gevoeligheid etc.
En ben het met je eens, yoga is ook super goed. Dat zorgt weer voor flexibiliteit en balans.
Trees Ik merk dat inderdaad vooral sinds mijn 40e.
….
integendeel, maar het lijf is wel op zijn retour. Het lijkt ook wel elk jaar sneller te gaan 😬.
Ja dat vind ik dus ook. Net 40 dacht ik nou het loopt toch allemaal wel los. Ondertussen 42, bijna 43. Maar de random, nu doet mn elleboog pijn, dan weer mn knie. Heb ook laatst mn ribben bezeerd in de gym. Dat je denkt, nou jeetje zeg.
M’n cyclus doet gelukkig nog normaal. En wondjes en littekens gaat bij mij de laatste tijd beter. Denk door de creatine en veel eiwitten eten..? Maar alles gaat bij mij nu ook een beetje hangen/slap worden..? Ben ook wat vet kwijt dus misschien dat dat het is. Maar mooier wordt het niet zeg maar.