Honkeytonk Ik bedoel, is er medisch iets aan de hand? Of doe ik het helemaal verkeerd, of?
Je doet het niet helemaal verkeerd, het is gewoon het probleem met stille ondervoeding. Bij midi was het uiteindelijk achteraf wel zichtbaar omdat hij zo slecht sliep, maar ja, zoveel baby's slapen slecht en hij leek altijd wel goed te drinken en wilde geen flesje achteraf. Maar ik heb me er ook vreselijk over gevoeld en dat heeft nog lang doorgewerkt in hoe ik met hem omging.
Ik zou vooral regelmatig blijven wegen, ze moet nu duidelijk een stijgende lijn gaan laten zien in haar gewicht, dat is de enige factor die even echt iets zegt. Daartoe zou ik een groeicurve op internet invullen zodat je beter kan zien wat er gebeurt. Op papier is het vaak erg priegelig. Je wilt dat ze minimaal de reguliere curve gaat maken, liever nog iets steiler, maar staar daar ook niet blind op.
Accepteert ze flesjes wel van jou? Anders zou ik daar ook hulp op inschakelen. Ik weet dat ik huilend naast midi zat omdat hij na de borstvoeding echt nog wat melk uit een flesje moest drinken, maar mij alleen maar lief lachend aan keek. Als mijn man dan de voeding overnam en ik weg liep, dronk hij wel. En zo simpel is het dan soms maar even. Neem even de hulp aan die je kunt krijgen.
Kun je nog iets qua nachtvoedingen? Misschien een keertje extra aanleggen net voordat jij naar bed gaat? Sommige kinderen drinken half slapend beter omdat ze meer ontspannen zijn, maar bij anderen werkt het juist niet.
Qua verwijzing, zowel CB als huisarts mogen verwijzen. In jouw geval zou ik gewoon naar de huisarts gaan. Misschien nu alvast even bellen voor een (telefonisch) consult? Al was het maar om je plan van aanpak vast te leggen en je daar rustiger bij te voelen of om je verhaal gewoon even kwijt te kunnen. Ik weet dat huisartsen daar niet direct voor zijn, maar soms heb je zorg nodig om verdere zorg niet nodig te hebben en daar zijn jullie nu aangekomen denk ik.