Honkeytonk ik ben ook heel benieuwd hoe hij reageert. Ik denk dat hij het gisteren ook wel voelde, omdat hij het probeerde goed te praten door te zeggen dat hij geen radioloog was. Hij had mi beter kunnen zeggen dat hij gewoon op de verkeerde plek aan het zoeken was, want toen ik aangaf dat het links frontaal was, zag hij het wel binnen een paar seconden. Niet elke patiënt weet echter dat het cerebellum, de kleine hersenen zijn en aan de achterzijde/ onderkant zich van je brein bevindt in tegenstelling tot je frontale hersenkwab. Zonder deze kennis had ik ook niks gezegd/ niet geweten dat hij fout keek.
En als ik dus niks had gezegd, dan had hij mij met deze boodschap laten zetten. Had ik vervolgens in onzekerheid gezeten over wat het dan wel was wat we hadden gezien op de mri, hoe het kan dat mijn neuroloog en radioloog er naast zaten, dat ik mogelijk een onnodige ingreep aan mijn hart had gehad enz. Ik vind dat echt niet kunnen richting patiënten. Er is al genoeg onzekerheid en door zo niet onderbouwde opmerking van een arts vergroot je deze onzekerheid nog meer.
Mocht hij zich desondanks toch aangevallen voelen, denk ik nog steeds dat hij de volgende keer nog steeds beter nadenkt /inleest voordat hij wat roept. Ik denk sowieso zinvol dat ik het terug gekoppeld heb. Ik ben dus best wel een beetje trots dat ik dit gedaan heb.