Trees haha dit werkt bij de oudste ook altijd heel goed. Ik denk dat mijn jongste in gedachten gewoon een middelvinger op zou steken. Die lijkt echt te veel op mij.
Ongeneerd klagen 😮💨 deel 3
Nescio Ze moeten hun huiswerk zelfstandig maken.
Hier ook, maar dat doet ze gewoon niet. Uiteindelijk ben je vooral heel druk met motiveren en dat kost meer tijd en energie dan er naast zitten. Ik vertik het inmiddels. Dan maak je het maar niet en mag je juf zelf gaan uitleggen waarom je het niet gedaan hebt.
Zonnebloem Ik denk dat mijn jongste in gedachten gewoon een middelvinger op zou steken.
Het kan je nog verbazen. Dit zou ik bij dochter ook verwachten, maar schijnbaar dwingen ‘vreemde’ ogen toch een stuk meer dan die van mij. Ik vraag mij alleen af voor hoe lang nog, want inmiddels zit ze in groep 8. Tot nu toe werkt het nog wel. Uiteraard is alles achterlijk en stom wat ze moet leren en variëren haar cijfers tussen de 4 (lager wordt niet gegeven ) en de 10. Haar idee van een toets leren is soms 1 minuut naar het papier staren en dan laat ik het er ook gewoon bij. Ze heeft volgens haar dan wel geleerd en ik ga die discussie niet meer aan.
Deze zeurpiet klaagt ook nog even. Dag 3 van mijn eerste normale week na de vakantie en ben zeker al 5x in huilen uitgebarsten, omdat ik zo ongelooflijk moe ben en mijn arm weer als een walvis aanvoelt. En dat voor iemand die bijna geen zak doet. Het is werkelijk om je dood te schamen.
Nescio Daarom vind ik de studie na school ook zo handig, maken ze alles daar en hoeft er thuis niets meer gedaan te worden.
Ja, slaat toch helemaal nergens op om die kinderen al dat werk mee naar huis te geven. Dan ben je ook superafhankelijk van ouders, wat gewoon niet bevorderlijk is voor de kansengelijkheid. De ene ouder heeft veel meer mogelijkheden om z'n kind te helpen met huiswerk dan de ander.
We komen begin van de middag.
Dat is naarijn mening niet na 17u
Femkes Daarnaast zou ik kijken wat er meer tussendoor kan. Qua klokkijken bijvoorbeeld, wij hebben een klok in de woonkamer en dan vraag ik aan midi of die even wil zeggen hoe laat het is als ik bijvoorbeeld bezig ben met koken. Dan is het oefenen zonder oefenen
Dat is een goede, bedankt. En jij een sterkte met de drukte. Wat veel ouderavonden, waar komt dat dan vandaan?
Trees Niet zo streng voor jezelf meis Morgen weer een nieuwe dag
- Bijgewerkt
Nescio ja dat zou ik ook niet doen hoor. Op een gegeven moment is het klaar met motiveren.
Zo stond ik er ook altijd in, maar ze lopen altijd wat achter bij mij en kunnen best wat extra oefening gebruiken. Ik wil er ook best tijd in steken, maar dan moeten ze ook willen. En aan dat laatste ontbreekt het volledig.
Ik denk dat ik het ga opgeven en dan zien ze de consequenties vanzelf. Dan maar zo. Zeg ik nu, maar ik vind dat moeilijk, ik wil ze graag 'verder' helpen.
Softbasegaming Eh nee, zat je al die tijd te wachten?
Jules voor mini hebben we kennismaking met juf en rondleiding door de klas waarbij dan ook informatie over het jaar wordt gegeven. Dus dat zijn er 2, waarbij ze de laatste met de gastouder heeft gedaan, wij konden niet.
Voor midi is het extra uitleg over het jaar met kennismaking met de mentor. En vrijdag tijdens het schoolfeest meer algemene informatie over de school en de ouderraad en mr.
En dan voor maxi een ouderavond over de 4de klas en ik verwacht dat er nog een deltagesprek komt over een maand of wat met mentor en zoon.
Het is ook extra erg dit jaar omdat ze op 3 verschillende scholen zitten en ik de afgelopen weken met midi heb meegereisd, waardoor ik nogal creatief mijn uren moest indelen. En dan afgelopen zaterdag verjaardagsfeestje van mini. Ik ben heel blij dat die gedaan is en dat midi inmiddels grotendeels zelf reist. Dat scheelt in mijn hoofd een hoop stress.
- Bijgewerkt
Jules Maar om nou iedere dag zo door te moeten....
Ik zeg dit al twee jaar met enige regelmaat . Maar ik maak er behalve dit verder ook geen woorden meer aan vuil. Ik ga niet meer de strijd aan. Als ze niet willen, jammer dan (oké dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan). Wat jij zegt, dan maar zelf de consequenties ervaren.
Lumihiutale ik word hier gewoon niet goed van en word gewoon heel chagrijnig van mijzelf . Ik lig de helft van de dag op de bank/ bed en dan nog is het teveel. Ik heb dus gewoon alweer koorts van niks. Ik ben zo klaar met mij zo vaak beroerd voelen.
Jules klopt, eerste week weer werken. Ik had het er net met mijn man over. Als ik minder wil doen, dan moet ik alle leuke dingen skippen. Daar word ik ook niet vrolijk van. Ik weet soms echt niet meer wat ik minder of anders nog kan doen.
Belt mijn zus net ook weer dat de operatie van mijn vader vrijdag niet doorgaat, omdat hij het ziekenhuispersoneel vanmiddag verrot gescholden heeft. Wat een ongelooflijke kleuter is die vent ook. De volgende keer dat ik hem zie zal ik met alle liefde hardhandig zijn teen er wel even voor hem afhakken (hij kreeg een teenamputatie). Die zoekt het ook maar uit. Iedereen is voor hem aan het rondrennen en hij behandelt mensen gewoon als vuil.
Trees En dat voor iemand die bijna geen zak doet. Het is werkelijk om je dood te schamen.
Je eerste stuk snapte ik nog, maar dit niet. Waarom zou jij je moeten schamen voor iets waar je nul controle over hebt? Je doet toch enorm je best om het maximale uit je mogelijkheden te halen? Jij hebt niet gekozen voor je herseninfarct en de gevolgen hiervan. Jij dealt met al deze ellende terwijl er ook mensen zijn die zeggen "zoek het maar uit ik ga alleen op een kamer zitten"
Ja het is kut en daar mag je best om huilen, maar ik vind niet dat jij je mag schamen. Wees trots op je tranen en je walrusarm want die betekenen dat je niet opgeeft 🩷