Snoeki ik heb het lang tegen gehouden maar hij is nu al zolang zichzelf niet dat ik denk dat het mu echt moet als ik ook ons huwelijk en gezin gelukkig wil houden.

En mocht het toch een verkeerde stap zijn kunnen we altijd weer kijken voor een schip. Motorisch wil man sowieso van deze af

Wat een moeilijk, maar moedig besluit van jullie @Toch6 . Wat een verandering zal het zijn.

Wat een lastig besluit @Toch6 Maar weloverwogen zoals ik lees. De tijd zal het leren hoe jullie het vinden.

Toch6
    Das een geruststelling dat mocht het toch na een tijdje als de verkeerde keuze voelen dat hij dan op nieuw kan gaan kijken voor een ander schip. Al zijn jaren ervaring verdwijnt niet zo maar gelukkig.

• Bloem hebben hierop gereageerd.
    • Bloem vindt dit leuk

Snoeki mooi gezegd.
      Lijkt me een pittige beslissing die wel even heeft gekost om die te nemen. Maar uiteindelijk is het voor jullie op meerdere vlakken het beste @Toch6
      Hou dat maar voor ogen.

Ik kan me goed indenken dat dat een flinke omslag zal zijn @Toch6! Maar het klinkt alsof jullie er goed over na gedacht hebben en het de juiste keuze is.

Ik heb vandaag een boodschapje gedaan, een tapijtreiniger gehuurd en het hele vieze tapijt schoongemaakt (hond was ziek geweest) en de dakdragers in elkaar gezet en op de auto gezet. Dat laatste was vooral omdat ik het fijn vind om voorbereid te zijn en niet straks op het laatste moment nog te moeten uitzoeken hoe het werkt, maar het ging hartstikke makkelijk, zit stevig en we kunnen dus straks met dakkoffer op vakantie. Ik heb nu hartstikke spierpijn, maar ben super voldaan!

Femkes lekker bezig! Ik had ook zo’n dag!

Gewandeld met mijn beste vriendin
        Wassen gedaan
        Schoongemaakt
        Knutsel mappen uitgezocht
        Boodschappen gedaan met L
        Servies wissel gedaan
        Lasagne gemaakt 🤣
        Administratie gedaan.

Ik ben nu alleen wel moe. Dus ik zal wel vroeg in bed liggen 😂

Hopsatee Servies wissel gedaan

Wat? 🙃

Ik heb:

Bovenverdieping gestofzuigt
          Was gedaan
          Naar de bieb
          Boodschappen gedaan
          Bed verschoond
          Gekookt

En toen naar de stad, waar jongste een feestje bij een circusschool had. Ze ging op zo'n grote bal lopen, supercool🤩

Vulpen ik had al een half jaar een nieuw servies staan zo van: als we ooit een nieuw huis vinden. Maar dat zie ik somber in dus ik heb het maar in gebruik genomen hahahaha

Mn oudste klaagt al een tijdje over hoofdpijn. Hij heeft ook migraine en samen met wat gedoe op school weet ik het daaraan.

Tot ik de oogarts van mn tweede ana de telefoon had voor een afspraak. Ik belde om een afspraak te vervroegen omdat hij geen steek meer ziet. Van de ogentest kon hij de eerste regel met moeite zien en daarna niks meer. Dus na ophangen realiseer ik me ineens , misschien ziet de oudste ook wel minder.

Met hem ook de ogentest gedaan en hij is thuis op het randje. Ziet met 1 oog goed genoeg en met het andere precies niet goed genoeg. Dus morgen toch maar bellen met de huisarts om te vragen of ze het toch eens na gaan kijken.

Straks ligt het daaraan.. dan kan ik mezelf wel voor mn kop slaan hoor. Mn derde ziet ook op randje. , die heeft in november de ogentest bij cb en verwacht daar ook een verwijzing naar de oogarts. Hopelijk maken ze ook gezins afspraken straks 🤣

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Honkeytonk Straks ligt het daaraan.. dan kan ik mezelf wel voor mn kop slaan hoor.

Ah joh, zo gaan die dingen nou eenmaal, het kwartje moet maar net vallen. Toen ik een bril kreeg, zei m'n zusje dat ze ook niet goed zag maar m'n moeder dacht gewoon dat ze zeurde en jaloers was. Tot ze toch maar naar de oogarts ging met haar en ze - 3 of zo bij beide ogen bleek te hebben 🫣

Kennen jullie de 30 seconde regel? Ik heb zo’n fijn gesprek met de oudste gehad. De 30 seconde regel is om kinderen te leren wanneer je wel iets kan zeggen en wanneer je beter niks kan zeggen zodat je een ander niet onnodig kwetst.

Alles wat de ander binnen 30 seconde kan veranderen mag je zeggen. ‘Je hebt iets op je gezicht zitten, misschien kunnen we het eraf halen’ ‘je veter zit los, zullen we je veter even strikken?’ ‘ik vind het niet leuk dat je zo boos tegen mij praat’
              Maar alles wat je niet binnen 30 seconden kan oplossen/veranderen kan je beter voor je houden. ‘Jij hebt lelijk haar’ ‘jouw kleding vind ik niet mooi’

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ik merkte dat het een hele mooie manier was om kinderen te laten nadenken waar je iemand mee kan helpen, iemand snel zou kunnen oplossen en wat je beter gewoon niet kan zeggen omdat je de ander ermee kan kwetsen.

Het was erg waardevol na een uur kwam hij met allemaal voorbeelden die je beter niet kon zeggen tegen een ander.

Bloem ja vind ik ook en die 30 seconde maakt het ook heel gekaderd en daardoor duidelijk. Eigenlijk zouden ze dit op scholen moeten gebruiken.