Hij zei net dus ook tegen een ander kind: je bent een stomme nicht 😵‍💫 Mijn oudste: ik heb helemaal geen nicht (oh my God mijn oudste is zo lieflijk 🥺) toen zei ik dat ik dat absoluut niet wil horen zulke taal en ik dat echt vervelend gedrag vindt. Gelukkig gaan we nu naar huis want mijn geduld is aardig op 🤣🤣

Hopsatee ik zou m ook een tijdje niet te spelen willen hebben. En volgend jaar ook even heel goed nadenken of ik dat jongetje weer erbij wil hebben...

Hopsatee Hier had ik ingegrepen en uitgelegd dat er geen leider is en iedereen samen speelt.
    Edit: zie dat je dat ook gedaan hebt. Ik zou dit wel met die ouders oppakken. En de speelafspraken ff op een laag pitje zetten.

Hopsatee heel goed! Ik hoor ook bij de club van strenge ouders…. 😬 🙈😃👍
    En het kan me geen zak schelen wat een ander daar van vind! Hier in huis, of als je met mij op pad bent worden bepaalde dingen niet gedaan of gezegd, en bepaald gedrag niet geaccepteerd, punt! 💪

Hopsatee dat kan ik begrijpen, er zit een maximum aan wat je kan hebben met zo’n draakje…

Hopsatee Ze zijn 9/10 dus het is gewoon iets lastiger om gewoon te verbieden.

Ja, dat gaat dan inderdaad lastig. Wat dat betreft is het wel handig dat ik mijn ukkies daarin nog gewoon kan sturen 😝 En dan is de strenge moeder zijn, in mijn beleving, helemaal niet zo verkeerd.

Hopsatee dat doe je goed. Op mijn werk probeer ik kinderen altijd uit te leggen hoe ze overkomen op iemand anders. Kinderen zijn zich daar niet bewust van (veel volwassenen ook niet trouwens….) belangrijk voor dat vriendje om zich daar bewust van te zijn, maar ook voor jouw zoon. Al begrijp ik goed dat het heel moeilijk is om tegenover zo’n rots te gaan staan als je zelf water bent…

Hopsatee prachtig zulke gesprekken, zo leerzaam en waardevol. Water zijn is prima, ik ben ook water. Ik leer nog steeds. Ik kan me goed meebewegen maar ook beter mijn grenzen aan geven. Ik heb met mijn dochter ook zo veel van dit soort gesprekken, nog steeds nu ze 15 is. Het fijne is dat ze er ook echt iets mee kan.

Ik heb net aan midi gevraagd of hij mini van muziekles kan ophalen. Ik vind dat lastig, normaal gesproken gaat ze naar de gastouder, maar die moet naar de tandarts. Ik werk thuis daarom, maar heb precies om de tijd van ophalen een overleg staan. Maxi is te laat uit van school, vrienden hebben Spaanse les, enz. Dus nu maar even midi ingezet. Ze hoeven alleen maar naar huis te lopen en dat is geheel zonder drukke wegen ofzo. Het is een minuut of 10 (want ze lopen in een slakkengang). Dus er kan niet zoveel gebeuren, maar eerste keren zijn toch spannend.

Pluisje het muisje is helaas toch nog overleden... ik vermoed dat het arme beestje intern toch meer problemen had dan we aan de buitenkant konden zien.
        Ik heb maar van het moment gebruik gemaakt om 'dood' uit te leggen 🙈

Ik heb mijn eerste officiële werkdag gehad. Was zo fijn. Over mijn zorgen verteld en was allemaal niet erg. Het duurt een jaar zeggen ze om goed ingewerkt te raken 😱. Ingewikkelde materie zeg maar. Niet alleen de applicatie maar alles eromheen. Ik heb er nog steeds zin in. Wel paar uur verlof opgenomen. Ik was begonnen met een opleiding maar er bleef echt niets hangen. De komende dagen ga ik die thuis verder afmaken!

Zonnebloem Hij heeft haar aan het eind van de straat achter gelaten omdat hij naar de wc moest. 😉
          Maar goed, dan hoeft ze alleen de straat uit te lopen. Ze is nu thuis.

Marshmallow Het duurt een jaar zeggen ze om goed ingewerkt te raken 😱. Ingewikkelde materie zeg maar. Niet alleen de applicatie maar alles eromheen

Ah, dat is herkenbaar (en gekmakend af en toe).