Huggybird super dat! Dat soort dingen zou ik met de kennis van nu zelf nooit doen, maar het zijn wel leuke herinneringen 😊.

[verwijderd] Met zomerkamp alle kinderen achterin een vrachtwagen voor de dropping. En ook gewoon in groepjes achtergelaten worden in het bos en zo

En dan ook nog zonder telefoon. Onverantwoord 😛

Ik heb denk ik de memo gemist dat je als vrouw zijnde gewoon in het volle zicht naast de weg een plasje kan plegen.

Ik ben helemaal voor, maar was wel wat verbaasd dat ik de afgelopen 2 dagen 3 blote plassende vrouwenbillen heb mogen aanschouwen (oké de vrouw die midden in een dorp op de stoep voor een huis zat te plassen vond ik wel wat vreemd).

Mijn familie reageerde nogal eehm fel achtig (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven) op het feit dat T een week, misschien twee weken geen toegevoegde suikers wil proberen te eten. Mijn zus en twee nichtjes riepen meteen ‘huh?!?! Waarom??? Dat heb je toch helemaal niet nodig?!?!’
    Ze geeft zelf als reden ‘ik wil weten hoe mama zich voelt’ en ‘ik heb gelezen dat je je fitter voelt als je minder toegevoegde suikers eet’
    Wij hebben met haar besproken dat dit prima redenen zijn om dit te doen. Ook aangegeven dat ze niet Koolhydraatarm hoeft te eten maar gewoon fruit, brood en zilvervliesrijst en volkoren pasta moet blijven eten. Dat het niet erg is als ze zich een keer vergist en dat ik hoop dat ze zich fitter voelt. Ze klaagt al langere tijd dat ze vaak moe is. Er is al bloed geprikt, niets uitgekomen, ze slikt vitamines bij maar ze is er zelf nog niet tevreden over.
    Volgens mij denken mijn familieleden dat ze meteen een eetstoornis aan het ontwikkelen is of zo….
    Misschien zien wij het verkeerd maar wij zien een meisje van 15 dat dik tevreden is met hoe ze eruit ziet. Zegt geregeld dat ze zichzelf mooi vindt en dat kleding haar goed staat. En eet goed, lust veel. Ja het kan gezonder met minder snoep, chips en koekjes en meer groenten en fruit.
    Hun reacties maken mij eigenlijk een beetje onzeker… en dat vind ik stom van mezelf. 🙈

Huggybird nou ik vind 2 weken suikervrij (als in minder snoepen em frisdrank) echt niet gek hoor.
      Misschien dat ik als tante wel even zou achterhalen wat de redenen zijn maar verder zie ik niks raars hoor

Huggybird klopt helemaal, maar als het gaat om in het gezelschap van rokers te moeten zitten heb ik 10000 keer liever vapers. Het is zeker slecht voor je en voor jongeren helemaal!

Huggybird niet onzeker zijn hoor, want ik vind het helemaal niet gek voor een 15-jarige. Ze gaat niet op dieet, maar wil gezonder eten. Ik zie hier het probleem niet van. Ik weet dat de puberzoon van vrienden van ons het vorig jaar ook een maand gedaan heeft om dezelfde reden. Je dochter is echt niet de enige.

Huggybird ‘huh?!?! Waarom??? Dat heb je toch helemaal niet nodig?!?!’

Alsof het enkel om afvallen gaat??! Het gaat uiteindelijk om je gezondheid en fitter voelen.

Huggybird Ze geeft zelf als reden ‘ik wil weten hoe mama zich voelt’

Ik vind dit juist super lief!

Toch6 ik zou als tante ook vragen wat de reden er van is. Maar niet zo ‘fel’ zeg maar…. En met z’n drieën er vol in…. Het voelde voor mij ook alsof ze de indruk hadden dat het van mij moet. Terwijl ik juist ben van jullie mankeren niets dus eet gewoon wat je anders ook doet. Ik ga ze niets verbieden. Maar bewust bezig zijn met gezonder eten is niet verkeerd.

Trees ze mag niet eens op dieet van ons, dat is ook nergens voor nodig.
            Met die opmerking deed het overkomen alsof het om afvallen gaat inderdaad. Daar is totaal geen sprake van…
            Super lief dat ze zich wil inleven in mij 🥰 ze heeft natuurlijk best gezien dat ik het in het begin moeilijk had. En daar heeft ze ook vragen over gesteld en ik heb van alles uitgelegd. Goede, eerlijke gesprekken zijn dat altijd. Zescilinder dingen ook gewoon begrijpen. En ze ziet ook dat het nu allemaal makkelijker en beter gaat en dat die moeilijke periode voorbij is.

[verwijderd] ze is enorm sociaal en meelevend, altijd al geweest, soms ten koste van zichzelf als het om vriendinnen gaat…

Gedrag liegt niet nee, en ik denk dat we het goed zien. Maar…. Ze heeft ook anderhalf jaar gedaan of ze geen trauma had opgelopen met dat messen gedoe in de eerste….(niet om ons te misleiden maar om heel hard haar best doen om het zélf te vergeten) Ik had daar altijd wel een soort van onderbuik gevoel bij maar toch heb ik het niet goed genoeg gezien…. Dat maakt me onzekerder, zie ik het écht wel zoals het is….

Trees Alsof het enkel om afvallen gaat??! Het gaat uiteindelijk om je gezondheid en fitter voelen.

Bijna iedereen gaat er vanuit dat als je met eten bezig bent je enige reden kan zijn dat je wilt afvallen 🤪

Huggybird ik snap het probleem ook niet van je zus. Je dochter wil enkel twee weken niet snoepen en geen andere producten eten met toegevoegde suikers. Ze gaat dus geen onmisbare voedingsstoffen schrappen, ze gaat niet minder eten of kcal tellen, haar motivatie kan ze goed verwoorden, dus wat is hier zo gek en raar aan? Er is toch niks mis mee met het eten van onbewerkte voedingsmiddelen. Het is in mijn ogen een omgekeerde wereld. Elke dag snoep eten en allerlei andere suikers is prima, maar als een kind aangeeft dat niet te willen, is het plotseling niet normaal.

Trees ik denk dat mijn zus zo reageert omdat ze heel zwaar is en altijd overdreven loopt te doen alsof dat geen enkel probleem is, ze voelt zich altijd fantastisch en kan de hele wereld aan…
                ze schrok zich kapot toen mijn suikerwaarden niet goed waren en ik haar en mijn broer het advies om bloed te laten prikken van de huisarts doorgaf.
                Ze is meteen gestopt met suiker in de thee doen en daar bleef het bij….
                Is bij de buurvrouw geweest om haar glucose 1 keer te prikken en die was goed, dus niets aan de hand.
                Om dit te vieren werden er pizza’s besteld….
                Ze zei dat ze bij de volgende keer controle (moet eens in de zoveel tijd bloedprikken Ivm medicatie) haar suiker mee zou laten prikken. Nooit gedaan.
                Door haar eigen overgewicht is ze naar haar kinderen heel overdreven gefocust op een eventuele eetstoornis.
                Ik denk dat ze daarom zo reageerde naar T toe.

Huggybird Door haar eigen overgewicht is ze naar haar kinderen heel overdreven gefocust op een eventuele eetstoornis.
                  Ik denk dat ze daarom zo reageerde naar T toe.

Ik denk dat het in het algemeen ook wel goed is om daar alert op te zijn hoor. Maar ik denk ook dat jij daar een betere inschatting in kan maken bij T. dan je zus. Haar motivatie is het belangrijkst, en die is niet bepaald alarmerend, alleen lief.

Vulpen het is zeker goed om daar alert op te zijn, en dat zijn we ook zéker 😊 dit is vooral lief en minder snoepen om je wellicht beter en fitter te voelen is ook niet verkeerd.

Huggybird T een week, misschien twee weken geen toegevoegde suikers wil proberen te eten

Lijkt me prima en heel gezond juist.

Het zijn vaak mensen die fel reageren omdat ze dat zelf niet kunnen. Ze gaan dan vaak ook saboteren. "Nee joh, neem gewoon, is toch lekker/Je kunt het hebben/Je hebt het verdiend/etc"? Zodat ze zichzelf minder schuldig/rot hoeven te voelen.

Jules gelukkig ziet ze hen deze week in ieder geval niet want zijn op vakantie dus dat scheelt 😂 het zou ook wel heel flauw zijn… maar ik kan me er best iets bij voorstellen helaas…