Ik heb dit heel lang geleden gekeken en het heeft zoveel indruk op mij gemaakt dat ik een aantal gezichten nog voor mij kan halen. Ik heb een aantal mensen later nog eens gegoogled en met een aantal mensen ging het nog steeds erg goed. Een man was overleden en dat was heel triest, want hij had zulke grote stappen gezet en uiteindelijk is het hem toch fataal geworden 😟.
Hopsatee . Ik weet niet hoe dat in de VS zit maar het lijkt altijd allemaal normaal dat alle porties zo groot zijn?
Ik heb een ex uit de VS. Zij was continue in shock over de kleine porties hier in Nederland. Zelfs de mc Donalds supersize menu’s (of hoe heet dat?), waren hier kleiner dan daar de normale porties. De eerste keer dat we hier uit eten gingen, vroeg ze echt zo fluisterend of het normaal was dat je zo weinig kreeg. In mijn ogen was het gewoon een normale portie. Ook in supermarkten is daar alles in grotere verpakkingen. Zakken chips zijn bijv al 2x zo groot en er is veel meer shit aan eten toegevoegd. Europese wetgeving is veel strenger wat dat betreft.
En dan heb je daar ook nog de ‘food deserts’. In veel armere wijken in grote steden zijn geen normale supermarkten, eigenlijk alleen fastfoodketens. Om bij een normale supermarkt te komen moeten sommigen wel 2 uur reizen met ov. Dat is onbetaalbaar, je kan weinig mee nemen met het ov en voor mensen met gezondheidsproblemen geen doen. Als je ook nog eens 3 baantjes hebt om de eindjes aan elkaar vast te knopen, heb je daar ook gewoon geen tijd voor. Heel schrijnend. Gezond leven lijkt daar voor de rijken te zijn.