Marshmallow luisterboeken doen het hier ook goed. Mopperen ze regelmatig "zijn we er nou al? Boek is niet uit"
Onderweg in de auto
https://www.lobbes.nl/speelgoed/bouw-en-constructie/bouwspeelgoed/detail/7210203-bouwschijfjes-75st?gclid=Cj0KCQjw756lBhDMARIsAEI0AglFKUbJPX8tkQEpN6wmyfM0G0Cq28nZdThpjogri5Fa1KP-PvEpQhcaAnrIEALw_wcB
Deze doen het bij mij in de auto ook goed. Wel in een grotere bak gedaan. Ik heb een pot van de action maar zie ze niet online. Kwam wel dit nog tegen:
https://www.action.com/nl-nl/p/tekentafel-voor-onderweg/
Transformers vinden de jongens ook leuk.
Toch6 thnx leukk!
Marshmallow ben even de leeftijden kwijt. Een jongen en meisje toch? Dan kan ik verder denken.
Hier probeer ik ook zo min mogelijk schermen te geven want juist dat scherm geeft gezanik voor vakantie meestal een boodschappentas vol met van alles wat ze zelf kiezen. En meestal koop ik dan bij action nog wel wat dingen als aanvulling
Dit vind ik ook leuk
Toch6 ben even de leeftijden kwijt. Een jongen en meisje toch? Dan kan ik verder denken.
Ja jongen van dan 8 jaar en meisje van 5 (zij vindt zowel dingen voor jongens als meisjes leuk. T maakt er meer onderscheid in haha.
Gewone puzzelboeken? Woordzoeker, sudoku
Donald ducks doen het ook goed bij ons
Leuk idee zeg!
Hier mogen ze af en toe een cd luisteren en soms doen we het spelletje 'ik heb een dier in mijn hoofd' en dat was het eigenlijk Maar we blijven altijd binnen Nederland, dus meestal maximaal 3 uur rijden op een dag.
Vulpen haha ja wij doen ook dat soort spelletjes. Of bv ik zie wat jij niet ziet en het is groen. Maar met ongeveer 8 uur rijden op dag 1 en 6 uur op dag 2 is dat niet echt genoeg
Toch6 Hier probeer ik ook zo min mogelijk schermen te geven want juist dat scherm geeft gezanik
De schermen doe ik vaak pas tegen het einde. Zal ook zorgen dat die optie pas in vakje 5 zit
En woorden/zinnen maken van nummerborden.
Of sommetjes adhv nummerborden.
Zoveel mogelijk landen op nummerborden zoeken
Woordslangen (beer rups slang...)
Femkes Femkes hahaha ja wij rijden nog geen 15 uur. 12 uur max en dit jaar ook veel (4/5 uur) korter. En de kinderen zijn nog kleiner he, ze slapen nog etc. Zolang ze niet zeuren, doen we het zonder . We hebben ook niet echt schermpjes voor in de auto, ze hebben het nog nooit gezien dus weten. De optie ook helemaal nog niet.
- Bijgewerkt
Femkes hier ook. De oudste twee heb ik een vakantieboek die ik meeneem. De oudste vindt luisterboeken/ podcast ook nog leuk en ze krijgen een pakje pokemon kaarten. Verder onbeperkt switch en scherm in de auto. Alles om ervoor te zorgen dat ze elkaar de hersenen niet inslaan en wij rustig kunnen rijden. Ik ben mega prikkelgevoelig en mijn man ook en dan zo’n rit in zo’n auto met 5 personen …. ik doe alles om dat vredig te laten verlopen
De jongste heeft Raamstickers en zo’n tekenbord mee. En ook voor haar gaat er een dvd speler mee met peppa pig. En haar speen mag ze ook in de auto op vakantie (normaal alleen in bed)
Best ontaard hè. Bij de oudste was ik van nee we rijden zonder schermen en alleen met fruit en haverkoekjes maar ik ben er helemaal van terug gekomen: vierkante ogen en af en toe een winegum erin
Wij moeten in totaal 15 uur rijden overigens met stop langer (en overnachting) oudsten slapen niet meer- jongste uiteraard wel. Vorig jaar deed ze het super.
Toch6 Woordslangen (beer rups slang...)
Die doen wij ook ja! En dingen met nummerplaten inderdaad.
Overigens allemaal vooral met oudste. Jongste hoor ik vrijwel nooit in de auto.
Marshmallow Maar met ongeveer 8 uur rijden op dag 1 en 6 uur op dag 2 is dat niet echt genoeg
Snap ik hoor!
Respect voor jullie hoor. Hier is 4 uur rijden al een uitdaging. Naar Drenthe is al een uitdaging. wel leuke ideeen komen er voorbij, ga er een paar gebruiken!
- Bijgewerkt
Zonnebloem mijn enige doel is geen kots in de auto (ik heb geleerd dat 13 uur lang moeten rijden met een naar kots geurende auto geen aanrader is ). Lezen etc. is daarom sowieso verboden.
Ik doe trouwens ook oordoppen in. Kan ik gezeur en geruzie beter negeren. Heel eerlijk gezegd, ik word knettergek als ik ze twee dagen lang in de auto moet vermaken. Vandaar onbeperkt scherm kijken. Het is echt puur eigenbelang. Ik kan het niet veel mooier maken. Bij de stops krijgen ze mijn volle aandacht .
Wij geven ze ook onbeperkt scherm, dat geeft ons zoveel rust. De rest van de vakantie doen we wel weer verantwoord en zo.
- Bijgewerkt
Trees k als ik ze twee dagen lang in de auto moet vermaken. Vandaar onbeperkt scherm kijken. Het is echt puur eigenbelang. Ik kan het niet veel mooier maken. Bij de stops krijgen ze mijn volle aandacht
.
Helemaal herkenbaar. Ik dacht vroeger altijd dat ik zo’n gezellige auto bingo moeder zou zijn. Nou dat ben ik ook wel een half uur en ik vertel enthousiast waar we langs komen of naar toe gaan en koop de leukste kleine spelletjes en maak de lekkerste dingen voor in de auto- maar ik ben vooral snel overprikkeld, geïrriteerd en moe in zo’n auto met allemaal mensen (of stoppen op een tankstation met 3 kleine kinderen die moeten plassen - kwijt zijn - alles willen hebben- oversteken- niet luisteren - aaahhh) waardoor ik vooral mezelf de rust moet geven om rustig te blijven en dus is het onbeperkt scherm. Prima ook wel, op vakantie is er weer (veel) minder scherm omdat ze zich wel vermaken op de camping op deze leeftijd. Oordopjes echt goed idee. Tot nu toe linken ze iPad en films in auto alleen maar aan zomervakantie en dat vinden ze helemaal tof
ik heb oordopjes die ik tijdens het koken vaak in doe maar voor in de auto had ik nog niet aan gedacht. Ga ik ook doen!
Hier geen schermen, daar worden ze misselijk van. Wat kleurboeken en luister-cd's en dat is het wel. We rijden soms 10 uur.
Nescio geen schermen, daar worden ze misselijk van.
Ook met een reistabletje?
Ik heb vroeger toen ze kleiner waren wel verrassingstasjes gemaakt. Maar daarna werd het inderdaad als snel de aanpak van tablets en koptelefoons. Snoep en chips heb ik meestal wel mee maar dat gaat vaak niet op. En hier krijgen ze dus allemaal reistabletje anders kunnen ze niet lezen of iets kijken in de auto. Vroeger gaf ik die standaard. Tegenwoordig vraag ik of ze het willen of niet.