https://bijboefenmop.nl/diy-met-voor-kids/diy-routekaart-voor-kinderen-voor-onderweg

Ik ben van plan om dit te maken zodat de kinderen zelf een beetje kunnen bijhouden waar we zijn en het houdt ze dan hopelijk bezig. We zijn twee dagen onderweg dus ik dacht om 6 sterren per dag te plakken en dan heb ik een doos met 12 vakjes waaronder ze iets kunnen vinden. Dat kan lekkers zijn of iets om te doen.
Zelf al bedacht:

• film kijken op de tablet
  • spelletje doen op de switch
  • autobingo doen (daarvoor ga ik ook iets leuks uitprinten)
  • zakje met snoepjes
  • chips

Wat is nog meer leuk om te doen/geven? Het gaat dus echt om iets kleins.

Kleurboekje met kleurpotloden
    Smartgames met magneten
    Puzzelboekje
    Zomerboek
    Stripboek
    Raamstickers
    Raamstiften
    Zo’n magnetisch tekenbord met vaste pen erbij.
    Magic colorbook (blz zijn zwart maar met de kraspen zorg je dat er kleur tevoorschijn komt).
    Liedjes afspelen en deze meezingen.

Ga je dit ook op de terugreis doen? Zo ja is het handig om wat achter de hand te houden.

Deze zijn ook leuk.
      De krokodil kunnen ze samen doen en dan om en om een tand indrukken.

Bloem ja ik wil het ook op de terugweg doen. Hele fijne ideeΓ«n al, thnx πŸ™‚
        Bloem ja die is leuk, heeft T een keer gehad voor zijn verjaardag maar is ondertussen stuk. Maar niet al te duur om nogmaals te kopen.

Ik voel me nu zo ontaard. Ik gooi gewoon een tas vol met eten en drinken waarbij ik alleen op let dat niemand misselijk wordt en verder gewoon zoveel mogelijk filmpjes laten kijken.

Maar voor je vraag, luisterboeken nog een optie? Als je lid bent van de bieb kun je hun app gebruiken of heel old skool een CD lenen. Soortgelijke optie is podcasts luisteren, midi is bijvoorbeeld verzot op dinotalk (ofzo) en op spotify staan bijvoorbeeld de musicalliedjes van Dolfje weerwolfje. Dat soort dingen doen het hier ook heel goed.
        Qua cadeautjes, misschien nog iets van puzzeltjes of lego. Mijn ouders hadden een soort tafeltje gemaakt toen we klein waren, volgens mij is dat ook te koop, dan kunnen ze ook kleuren en puzzelen.

Femkes ik voel mij nu ook ontaard 😜 (ter geruststelling). Zo doen wij het ook al jaren.

Femkes waarbij ik alleen op let dat niemand misselijk

Ik gooi er als extra nog wagenziekte pillen in. Worden ze ook lekker duf van (overtreffende trap van ontaard zijn).

Ik voel me ook ontaard, wij doen niks van dit. Niet eens een schermpje πŸ™ˆπŸ€£ , ze krijgen hun bobo en Freek mee, wat kleurpotloden en dat was het.

(En eten en drinken!) En ik leg een bal in de auto voor de stops.

• Femkes hebben hierop gereageerd.

Nou ik doe dit meer voor ons dan voor hun, want anders word ik na 20 minuten al gek. En we moeten twee dagen flink wat uren rijden. Maar goed.

Honkeytonk Dat vind ik niet ontaard, dat komt op mijn over als een vorm van marteling. Mijn kinderen jammeren dan al na 10 minuten, we moeten dit jaar in totaal ongeveer 15 uur rijden. Zodra het kon hebben we een DVD-speler in de auto gehad en inmiddels staan er zoveel mogelijk filmpjes op de telefoons. Gewoon 15 uur filmavondje met chips en drinken en dan kan ik doorrijden.

Femkes nou dat dus ik doe het echt voor ons haha. Anders is het een marteling. En we hebben beide adhd en ik ben mega gevoelig voor prikkels πŸ˜‰
                  Dus daar worden we beide niet gezelliger van.

Marshmallow Ik vind het vooral bewonderenswaardig. Het is geen kritiek op jou, maar echt dat ik nu denk, ik stop er alleen maar asociaal veel chips en schermtijd in terwijl ik ook spelletjes zou kunnen voorbereiden.

Femkes ja het voelde wel een beetje zo alsof ik belachelijk ben dat ik er zoveel tijd in steek.

Marshmallow Nee, sorry, zo bedoelde ik het echt niet. Als ik dit soort dingen lees vind ik mezelf oprecht falen. Ik vind het heel moeilijk om dan rationeel te denken dat ik in andere dingen goed ben en echt wel genoeg tijd in mijn kinderen steek. Dus ik voel mezelf echt ontaard, niet jou belachelijk.
                      Fijn dat je het 'uitspreekt'. Ik hoop dat ik het vervelende gevoel bij jou weg heb gehaald, zo bedoelde ik het oprecht niet.

Ik blijf trouwens bij mijn tip van luisterboeken. Dat draaiden we ook vaak gewoon in de auto en vonden we zelf ook heel prettig.

Femkes ja naar luisterboeken ga ik wel kijken! Want idd dat is voor ons allemaal wel leuk! En via spotify kan je ook alles downloaden en offline afspelen, scheelt weer data πŸ˜‰

Femkes Autobingo is niet veel meer dan wat a4 bladen die online staan uitprinten, dik karton er onder en potloden erbij. Simpel en wel leuk.
                          Die smartgames heb ik ooit gekocht en die zitten standaard in de opbergruimte achterop de voorstoelen in de auto.
                          Het is weinig werk en brengt wel veel op vind ik.

Marshmallow Nee joh. Dat doe ik ook. Juist leuk toch. Als je de inspiratie en energie er voor hebt dan vooral doen. Schermpjes kan altijd nog.

Bloem had ook nog iets gevonden van lego puzzels om zelf te maken. Ook leuk om te doen en zo gemaakt! Ik kom toch om in de lego haha.

Marshmallow luisterboeken doen het hier ook goed. Mopperen ze regelmatig "zijn we er nou al? Boek is niet uit" πŸ˜