Femkes ja het voelde wel een beetje zo alsof ik belachelijk ben dat ik er zoveel tijd in steek.

Marshmallow Nee, sorry, zo bedoelde ik het echt niet. Als ik dit soort dingen lees vind ik mezelf oprecht falen. Ik vind het heel moeilijk om dan rationeel te denken dat ik in andere dingen goed ben en echt wel genoeg tijd in mijn kinderen steek. Dus ik voel mezelf echt ontaard, niet jou belachelijk.
    Fijn dat je het 'uitspreekt'. Ik hoop dat ik het vervelende gevoel bij jou weg heb gehaald, zo bedoelde ik het oprecht niet.

Ik blijf trouwens bij mijn tip van luisterboeken. Dat draaiden we ook vaak gewoon in de auto en vonden we zelf ook heel prettig.

Femkes ja naar luisterboeken ga ik wel kijken! Want idd dat is voor ons allemaal wel leuk! En via spotify kan je ook alles downloaden en offline afspelen, scheelt weer data ๐Ÿ˜‰

Femkes Autobingo is niet veel meer dan wat a4 bladen die online staan uitprinten, dik karton er onder en potloden erbij. Simpel en wel leuk.
        Die smartgames heb ik ooit gekocht en die zitten standaard in de opbergruimte achterop de voorstoelen in de auto.
        Het is weinig werk en brengt wel veel op vind ik.

Marshmallow Nee joh. Dat doe ik ook. Juist leuk toch. Als je de inspiratie en energie er voor hebt dan vooral doen. Schermpjes kan altijd nog.

Bloem had ook nog iets gevonden van lego puzzels om zelf te maken. Ook leuk om te doen en zo gemaakt! Ik kom toch om in de lego haha.

Marshmallow luisterboeken doen het hier ook goed. Mopperen ze regelmatig "zijn we er nou al? Boek is niet uit" ๐Ÿ˜…

https://www.lobbes.nl/speelgoed/bouw-en-constructie/bouwspeelgoed/detail/7210203-bouwschijfjes-75st?gclid=Cj0KCQjw756lBhDMARIsAEI0AglFKUbJPX8tkQEpN6wmyfM0G0Cq28nZdThpjogri5Fa1KP-PvEpQhcaAnrIEALw_wcB
            Deze doen het bij mij in de auto ook goed. Wel in een grotere bak gedaan. Ik heb een pot van de action maar zie ze niet online. Kwam wel dit nog tegen:
            https://www.action.com/nl-nl/p/tekentafel-voor-onderweg/

Transformers vinden de jongens ook leuk.

Toch6 We hebben bij Mont Saint Michel 15 minuten in de auto het hoofdstuk afgeluisterd, was te spannend om af te breken.

Marshmallow ben even de leeftijden kwijt. Een jongen en meisje toch? Dan kan ik verder denken.

Hier probeer ik ook zo min mogelijk schermen te geven want juist dat scherm geeft gezanik ๐Ÿ˜‰ voor vakantie meestal een boodschappentas vol met van alles wat ze zelf kiezen. En meestal koop ik dan bij action nog wel wat dingen als aanvulling

Dit vind ik ook leuk

Toch6 ben even de leeftijden kwijt. Een jongen en meisje toch? Dan kan ik verder denken.

Ja jongen van dan 8 jaar en meisje van 5 ๐Ÿ™‚ (zij vindt zowel dingen voor jongens als meisjes leuk. T maakt er meer onderscheid in haha.

Gewone puzzelboeken? Woordzoeker, sudoku

Donald ducks doen het ook goed bij ons

Leuk idee zeg!

Hier mogen ze af en toe een cd luisteren en soms doen we het spelletje 'ik heb een dier in mijn hoofd' en dat was het eigenlijk ๐Ÿซฃ Maar we blijven altijd binnen Nederland, dus meestal maximaal 3 uur rijden op een dag.

Vulpen haha ja wij doen ook dat soort spelletjes. Of bv ik zie wat jij niet ziet en het is groen. Maar met ongeveer 8 uur rijden op dag 1 en 6 uur op dag 2 is dat niet echt genoeg ๐Ÿ™ˆ

Toch6 Hier probeer ik ook zo min mogelijk schermen te geven want juist dat scherm geeft gezanik

De schermen doe ik vaak pas tegen het einde. Zal ook zorgen dat die optie pas in vakje 5 zit ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

En woorden/zinnen maken van nummerborden.

Of sommetjes adhv nummerborden.

Zoveel mogelijk landen op nummerborden zoeken

Woordslangen (beer rups slang...)

Femkes Femkes hahaha ja wij rijden nog geen 15 uur. 12 uur max en dit jaar ook veel (4/5 uur) korter. En de kinderen zijn nog kleiner he, ze slapen nog etc. Zolang ze niet zeuren, doen we het zonder ๐Ÿ˜…. We hebben ook niet echt schermpjes voor in de auto, ze hebben het nog nooit gezien dus weten. De optie ook helemaal nog niet.

Femkes hier ook. De oudste twee heb ik een vakantieboek die ik meeneem. De oudste vindt luisterboeken/ podcast ook nog leuk en ze krijgen een pakje pokemon kaarten. Verder onbeperkt switch en scherm in de auto. Alles om ervoor te zorgen dat ze elkaar de hersenen niet inslaan en wij rustig kunnen rijden. Ik ben mega prikkelgevoelig en mijn man ook en dan zoโ€™n rit in zoโ€™n auto met 5 personen โ€ฆ. ik doe alles om dat vredig te laten verlopen ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

De jongste heeft Raamstickers en zoโ€™n tekenbord mee. En ook voor haar gaat er een dvd speler mee met peppa pig. En haar speen mag ze ook in de auto op vakantie (normaal alleen in bed)

Best ontaard hรจ. Bij de oudste was ik van nee we rijden zonder schermen en alleen met fruit en haverkoekjes maar ik ben er helemaal van terug gekomen: vierkante ogen en af en toe een winegum erin ๐Ÿคช๐Ÿคช

Wij moeten in totaal 15 uur rijden overigens met stop langer (en overnachting) oudsten slapen niet meer- jongste uiteraard wel. Vorig jaar deed ze het super.

Toch6 Woordslangen (beer rups slang...)

Die doen wij ook ja! En dingen met nummerplaten inderdaad.

Overigens allemaal vooral met oudste. Jongste hoor ik vrijwel nooit in de auto.

Marshmallow Maar met ongeveer 8 uur rijden op dag 1 en 6 uur op dag 2 is dat niet echt genoeg ๐Ÿ™ˆ

Snap ik hoor!