Respect voor jullie hoor. Hier is 4 uur rijden al een uitdaging. Naar Drenthe is al een uitdaging. wel leuke ideeen komen er voorbij, ga er een paar gebruiken!
Onderweg in de auto
- Bijgewerkt
Zonnebloem mijn enige doel is geen kots in de auto (ik heb geleerd dat 13 uur lang moeten rijden met een naar kots geurende auto geen aanrader is ). Lezen etc. is daarom sowieso verboden.
Ik doe trouwens ook oordoppen in. Kan ik gezeur en geruzie beter negeren. Heel eerlijk gezegd, ik word knettergek als ik ze twee dagen lang in de auto moet vermaken. Vandaar onbeperkt scherm kijken. Het is echt puur eigenbelang. Ik kan het niet veel mooier maken. Bij de stops krijgen ze mijn volle aandacht .
Wij geven ze ook onbeperkt scherm, dat geeft ons zoveel rust. De rest van de vakantie doen we wel weer verantwoord en zo.
- Bijgewerkt
Trees k als ik ze twee dagen lang in de auto moet vermaken. Vandaar onbeperkt scherm kijken. Het is echt puur eigenbelang. Ik kan het niet veel mooier maken. Bij de stops krijgen ze mijn volle aandacht
.
Helemaal herkenbaar. Ik dacht vroeger altijd dat ik zoโn gezellige auto bingo moeder zou zijn. Nou dat ben ik ook wel een half uur en ik vertel enthousiast waar we langs komen of naar toe gaan en koop de leukste kleine spelletjes en maak de lekkerste dingen voor in de auto- maar ik ben vooral snel overprikkeld, geรฏrriteerd en moe in zoโn auto met allemaal mensen (of stoppen op een tankstation met 3 kleine kinderen die moeten plassen - kwijt zijn - alles willen hebben- oversteken- niet luisteren - aaahhh) waardoor ik vooral mezelf de rust moet geven om rustig te blijven en dus is het onbeperkt scherm. Prima ook wel, op vakantie is er weer (veel) minder scherm omdat ze zich wel vermaken op de camping op deze leeftijd. Oordopjes echt goed idee. Tot nu toe linken ze iPad en films in auto alleen maar aan zomervakantie en dat vinden ze helemaal tof
ik heb oordopjes die ik tijdens het koken vaak in doe maar voor in de auto had ik nog niet aan gedacht. Ga ik ook doen!
Hier geen schermen, daar worden ze misselijk van. Wat kleurboeken en luister-cd's en dat is het wel. We rijden soms 10 uur.
Nescio geen schermen, daar worden ze misselijk van.
Ook met een reistabletje?
Ik heb vroeger toen ze kleiner waren wel verrassingstasjes gemaakt. Maar daarna werd het inderdaad als snel de aanpak van tablets en koptelefoons. Snoep en chips heb ik meestal wel mee maar dat gaat vaak niet op. En hier krijgen ze dus allemaal reistabletje anders kunnen ze niet lezen of iets kijken in de auto. Vroeger gaf ik die standaard. Tegenwoordig vraag ik of ze het willen of niet.
iMoeder Ja die heb ik nu ook. Voor L een magic waterboekje en een popje en peppa pig popjes, Raamstickers en een setje tekenspullen (en ik vond zoโn tekentablet van S nog en L gaat er helemaal in op dus die gaat ook mee )
M en s: pakje pokemon kaarten, ieder een pokemon popje, ieder een vakantieboek van oma en ik vond voor ieder een soort van spelletjes weetjes boek voor 1 euro in een bak. En auto bingo.
- Bijgewerkt
Hopsatee Tot nu toe linken ze iPad en films in auto alleen maar aan zomervakantie
Ja hier ook. Maar 1 scherm delen met zn 5e is nog veel tijd voor andere dingen nu inmiddels delen met 3 (2 hebben mobiel). Maar geen onbeperkte tijd en eerste uur probeer ik helemaal te mijden. De regelmatig 2u naar boord gaat ook zonder schermen dus ik vind het onzin om het voor vakantie gelijk in te zetten
Toch6 wij gaan altijd in de nacht rijden en van 3-8 zitten ze dan niet op een scherm want dan gaan ze slapen Daarna meestal eerst een cadeautje / boekje en dan gaan ze daarna los
Hier doen ze om en om met iPad en switch.
Het grappige is dat als we in NL op vakantie of weekend weg gaan ze geen schermen mee krijgen of mogen. Ik moet eerlijk zeggen dat ze dan wel meer zeuren Zijn we er al? Hoelang nog?
Trees haha ik had wel meer grappige overtuigingen die ik helemaal niet nakom Mooie is dat ik een kinderloze vriendin heb ik n die geeft me heel vaak โtipsโ waar ik dan niks mee kan omdat ik denk: ja leuk vanuit jouw positie toen zei ik exact hetzelfde maar in de praktijk wat weerbarstiger
Ach ik vind het wel prima. Het hoort ook bij vakantie, wat meer vrijheid, ik wat meer scherm. Ik drink ook extra wijn en cocktails op vakantie terwijl ik normaal soms weken niet drink. Het heeft ook de charme van een paar weken per jaar dat alles anders gaat. Ze snappen het al heel goed dat het tijdelijke vrijheden zijn
Ik rij dit jaar alleen met de meiden, het is 6,5 uur rijden naar de camping. Ik heb voor elk uur rijden een kleinigheidje een auto spelletje, kleurboek enz. Bij de primark hadden ze heel goedkoop leuke dingen. We hebben met z'n 3e een afspeellijst voor muziek gemaakt. En ik hoop dat ze (of iig de jongste) nog even slapen. Ik neem tussendoor ook gewoon iets langere pauzes, 2x 45 min om wat te eten en even te spelen.
Vind t wel spannend. Maar volgend jaar wil ik richting de Alpen dus dan moet ik het dubbele rijden, dus dit is een goede oefening haha.
Hooyo-shimbir jij kan dat
Ik moet terug nsar huis waarschijnlijk zo'n 400km vind er weinig aan maar weet dat ik het kan. En het moet.
Overigens werken luisterboeken hier ook heel goed bij de kinderen
Toch6 moeten maakt het doen ook wel gemakkelijker
400km is ook ver.
Luisterboeken daarvoor ligt de interesse van de meiden redelijk uit elkaar, wat wel een groot succes is is de luistercd van A.J. kwak, door Herman van Veen. Die vind ikzelf ook leuk
Hooyo-shimbir moeten maakt het doen ook wel gemakkelijker
Ja gewoon niet nadenken en gaan is mijn tactiek
Hooyo-shimbir Luisterboeken daarvoor ligt de interesse van de meiden redelijk uit elkaar,
Dat wordt hier ook steeds meer helaas