Trees Dat doe ik ook regelmatig. Ben ik klaar met typen en dan denk ik ‘wat een bullshit’.
Dat heb ik ook wel eens ja 😆
Maar het helpt me soms wel in het proces van mening vorming of kennis vergaren, of het prikkelt me tot meer/anders nadenken.
Trees Met mijn man doe ik het wel, maar verder voer ik discussies met mijzelf. Op een nogal schizofrene manier 😅. Met mijn man kan ik ook heftig discussiëren. We hebben van anderen weleens de opmerking gehad of we ruzie hadden. Uh nee we hebben gewoon een discussie, waar we het echt hartgrondig met elkaar oneens zijn, maar we vinden elkaar nog steeds lief. Staat volledig los van elkaar. We houden beiden wel een felle discussie. Zijn de beste avonden juist.
Ik heb ook veel gesprekken met mijzelf. Ik kom tot heel veel conclusies 🤣🤣
Mijn vriend en ik discussieerde vroeger meer dan nu. We hebben nu gewoon geen tijd en energie meer hiervoor. Wat ik wel jammer vind, maar het komt wel weer.
Maar vroeger stonden we soms recht tegenover elkaar. Ik vond dat geweldig! Want wat je zegt: het staat los van het lief vinden. Juist omdat je van elkaar houdt, elkaar respecteert, en elkaar kent; kan je hard gaan. Want je intentie is niet om te kwetsen, je weet ook dat de intentie van de ander niet is om je te kwetsen. Er zijn geen dubbele agenda’s of relevante zaken (situaties, ervaringen) waar je niet vanaf weet. Het is een veilige omgeving met acceptatie en respect.
Juist daarom kan je hard gaan 😁 <3