LilyMilie Daar moet toch wel meer achter zitten?
Nu schat je de overheid toch iets te hoog in 😅. Even serieus volgens mij kiezen ze dit soort grenzen vrij lukraak en wordt er 9/10 keer geen uitgebreid sociaal onderzoek uitgevoerd. Wat is praktisch, wat levert niet al teveel werk op en kost ons niet teveel geld. Dat onderzoeken ze denken ik vooral. Misschien dat ik nu juist te pessimistisch ben hoor 😝.
LilyMilie Wat maakt het uit of het dieper gaat of niet?
Ik denk juist heel veel, want de naam is eigenlijk niet zo boeiend, maar wat er onder ligt wel. De naam wordt een probleem door de andere en in mijn ogen echt relevante problemen. Daar moet aandacht voor zijn. In dit soort verdrietige situaties wordt er vaak gesoebat over iets totaal onbelangrijks, bijna als een soort afleidingsmanoeuvre. Terwijl je als buitenstaander denkt, kom op mensen dat is het werkelijke probleem helemaal niet. Voor mij valt die naam daar ook onder. Ook omdat ik oprecht denk dat de meeste kinderen op die leeftijd het niet zo heel veel kan schelen. Die naam is op die leeftijd wel hun minste zorg als ze in zo situatie zitten. Het is dan meer een ‘het zou leuk zijn als ik beide namen heb of juist niet’, maar ik denk dat ze het verder geen groot emotioneel thema vinden als er een naam wel/ niet bij zou komen.
LilyMilie Wat ik probeer te zeggen is dat een persoonlijke ervaring
(Het halve citaat is weggevallen 😖, maar je weet denk ik wel waar ik op reageer).
Ik denk dat persoonlijke ervaring wel meeweegt in het vormen van je mening hierover. Voor mij was het een bruggetje om vanuit eigen ervaring verder te denken hoe het voor een ander in zo situatie zou kunnen zijn. Daardoor bedacht ik mij hoe dit zou zijn voor al die jongeren in vechtscheidingen die ik de afgelopen jaren heb gesproken en kwam vanuit daar tot een algemene conclusie. Het is eigenlijk een vorm van inductief redeneren.
[verwijderd] Zo'n dubbele versie zou voor hun dus wel een uitkomst zijn, dan blijft (fictieve naam) Janssen op papier nog steeds staan dus voorkomt het gezeik met die kant van de familie, maar kunnen ze De Jong gebruiken in minder officiële capaciteiten en voelt het voor hun fijner.
Ik denk dat het bij mij vroeger ook een uitkomst geweest zou zijn. Ik denk dat ik er zelf dan ook voor gekozen had. Voelt toch meer kloppend en ik had dan kunnen kiezen wanneer ik welke naam had kunnen gebruiken op welk moment. Inderdaad wat jij zegt, als het minder officieel is, heb je een keuze.