Trees ik kan niet zo veel met gedachten die in mijn hoofd wonen.
Het moet er bij mij eerst uit zodat ik ze kan observeren. Soms is dat door te praten, vaak door te schrijven. Voor mij is dat een manier om orde in de chaos te scheppen.
Met discussies op een forum is dat wel lastiger, want je kan niet echt een discussie voeren als je zelf nog geen idee hebt, en iedere post wisselen van kant. Vanmiddag had ik een heel verhaal getypt in het AI topic, om tegen het einde van mijn post tot de conclusie te komen dat ik het totaal niet eens was met mezelf 🤣
Toen heb ik alles maar weer verwijderd, maar ik weet nu wel wat ik níet vind.
Maar daardoor herken ik het gesprek van @LilyMilie en haar man ook wel, want dat is zo ongeveer ieder gesprek wat ik heb met mijn vriend. Soms fungeert hij ook gewoon even als kladblokje, dan geef ik eerst een hele monoloog over alle voor- en nadelen van alle mogelijke kleuren voor het pak melk, om uiteindelijk te kunnen zeggen wat mijn favoriete kleur is. Maar dan verander ik ook niet snel meer van mening, want ieder tegenargument ken ik al, dat heb ik zelf immers al gegeven. Als ik dan nog van mening verander is het vaak door nieuwe kennis, informatie of ervaringen.