Trees deze toevallig vorige week gekocht. Nog niets uit klaar gemaakt maar gaat mee op vakantie!
Wat vraag jij je af? ๐
Ik lees hier op het forum over Oedies. Ik vraag mij af zijn ze warm? En waar koop je die? Is het de moeite waard?
- Bijgewerkt
Uilenmama ze zijn echt stikheet. Ik heb ook een nepperd, maar deze is dunner en minder warm (wel een stuk goedkoper). Ik heb de mijne gekocht op oodie.eu
Of ze de moeite waard zijn? Ligt eraan of je een koukleum bent misschien? Ik ben een enorme koukleum en ik wil graag gas besparen door de cv niet aan te doen. De oodie vervangt onze verwarming.
- Bijgewerkt
Hopsatee Sorry als het een beetje to much is over hoe ik me nu voel maar ik merk dat schrijven hier me wel een beetje helpt
Het is niet too much en gewoon schrijven! Zodra je bezwaard voelt, dan denk je maar aan Trees die ook al haar shit hier van zich afschrijft en dan concludeer je dat het altijd erger kan
Het klinkt als een enorme stress reactie, een bijna of beginnende paniekaanval. Klinkt alsof je lijf aangeeft dat het dit nu niet aankan en dat het rust wil. Geen prikkels, geen moetjes. Zelfs leuke activiteiten kunnen stress geven. Vergeten we vaak. Jouw lichaam maakt geen verschil tussen stress (of beter gezegd adrenaline) afkomstig van leuke en niet leuke activiteiten. Hetzelfde geldt trouwens voor sporten. Volgens mij sport je toch redelijk fanatiek? Ik ben groot fan van bewegen, zeker ook blijven doen (bewegen in een rustig tempo helpt bij dit soort klachten!), maar doe het wel veel minder fanatiek. Voorkom dat je lijf in de adrenaline schiet. Liever elke dag 5 minuten wandelen, dan 1x per week volledig losgaan in de sportschool. Hou het rustig!
- Bijgewerkt
@Hopsatee wetenschappelijk gezien is het een mager verhaal, maar zelf zweer ik bij magnesium (bij dit soort klachten bij voorkeur magnesium bisglycinaat bij mentale stress eventueel icm magnesium citraat). Bij veel stress verbruik je lijf meer magnesium , terwijl magnesium juist heeft een ontspannende werking op het zenuwstelstel heeft. Naast dagelijks tabletten is een bad met magnesiumvlokken en lavendel echt onwijs ontspannend. De bewijskracht is (nog) niet heel sterk, maar is er wel eentje baadt het niet, het schaadt ook niet en kan wat extra ondersteuning geven. Zelf raak ik er echt merkbaar ontspannen van.
- Bijgewerkt
Hopsatee had je niet een paniekaanval? Ik heb verder hier op het forum niet gelezen wat er aan de hand is, maar het klinkt mij wel bekend in de oren. pas goed op jezelf lieve @Hopsatee. Je mag best op de rem trappen, je hebt thuis 3 kinderen en een man die jou het aller belangrijkste van de hele wereld vinden! Ga jezelf ook maar eens de belangrijkste vinden.
Hier hoef je trouwens niet op te reageren hoor, maar ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook veel hartkloppingen heb, ik ben echt op. Sinds de oudste geboren is zijn we met hulpverleners bezig. En sinds de brief van school ben ik helemaal leeg gezogen. Ik ben opeens ook zo klaar met al het gemiddelde gezeik, alle vinkjes die kinderen moeten afvinken om lekker gemiddeld te zijn.
Hopsatee Gejaagd, moe, kort lontje, boos, niet tegen drukte/geluid kunnen, overprikkeld, slapeloosheid, tegen de dat op zien, alles voelt als teveel โoh nee ook dat er nog bijโ (zowel werk/thuis) Hartkloppingen, algeheel erg moe lichaam / vaste spieren gevoel, niet kunnen eten.
Klinkt maar een klein beetje herkenbaar
Ik ben denk ik de afgelopen maanden op het randje gebleven (ipv er over heen) door veel vroeg naar bed te gaan en C best wel heel vaak naar opa&oma te brengen. Ik weet niet of je die optie hebt natuurlijk.
Zonnebloem heb je al de kans gehad om met school in gesprek te gaan? Ik vond het echt heel raar van ze. Ook een dikke knuffel voor jou
Hopsatee ja, je emmer zit vol. Elk klein dingetje is een dingetje teveel want vol is vol. Wat je omschrijft is precies overspannenheid.
De oplossing zit hem in manieren te vinden om die emmer te legen. En dan om de boel radicaal om te gooien zodat die emmer halverwege geleegd kan worden ipv als hij vol is.
Praktisch gezien: de taken anders verdelen, meer echte tijd voor jezelf.
Psychologisch gezien: leren loslaten, de lat een km lager leggen, leren je grenzen herkennen en respecteren.
Ik denk dat psychologische hulp je daarbij gaat helpen. Zelfhulpboeken niet. Want jij gebruikt ze volgens mij eerder om nog meer druk op jezelf te kunnen leggen. Nog efficiรซnter te werk willen gaan zodat je wel alle ballen hoog kan houden.
Nee meis, de helft van de ballen moet je laten vallen, en het antwoord ligt in jezelf. Niet zeggende dat jij de schuldige bent. Zo is het niet, want het leven is vol vol vol voor een moeder. Verwachtingen links en rechts; dit moet, dat moet. We schuiven onszelf van de lijst want daar is echt geen tijd en energie voor hoor. Tijd voor jezelf is nog zoโn bal.
Ik praat ook tegen mezelf hoor want ik ben ook niet goed bezig. Ik doe veel te veel, slaap te weinig, tijd voor mezelf? Wat is dat?
Ik zie de man met de hamer ook alweer staan, ik loop er recht op af ook.
- Bijgewerkt
Ik vind dat jullie het steeds zo goed uitleggen Trees en LilyMilie
Echt waardevolle info.
Over dat wandelen bijvoorbeeld. Trees had het laatst over juist heel rustig wandelen. Mijn emmer zit ook overvol en ik probeer dus af en toe een flink stuk te wandelen. Maar dat doe ik dan altijd op een hoog tempo totdat ik die post van Trees las over adrenaline aanmaken wat juist even niet de bedoeling is.
@Hopsatee Wat een vervelende ervaring voor je, omdat dit juist iets is waar je normaal gesproken van zou opladen. Helaas geeft je lichaam nu aan dat ook dit nu even te veel is.
Wat zijn nu voor jou de vervolgstappen? POH, of heb je al een doorverwijzing? Ben je al ziek gemeld op het werk?
Ik krijg Trees niet goed gequote
LilyMilie ik krijg helemaal een brok in mโn keel van je berichtje. Je hebt helemaal gelijk. En ik weet ook dat een psycholoog het verschil gaat maken. Dus het is goed dat ik 8 nov terecht kan.
Maar ik voel me nu zoโฆ.verloren? Ik weet altijd wat ik wil, wat ik moet doen. Maar nu helemaal niet. Ik weet niet wat goed is of wat niet en ik zoek houvast maar ik weet niet waar. Ik haat dit dus echt.