Plus verschilt dit nogal wat dit is. Hier kampen we in het gezin met noten, ei, koemelk, citrus , rood fruit , appel en tomaten allergieën. Is een uitdaging hoor.
Plus heb ik een kind met een eetstoornis. Veroorzaakt door het constante gemekker over gezond en ongezond en goed en fout eten. Kind is 6(!).
Ik vind de balans wel enorm belangrijk. En het doorslaan echt ver van goed. Dat de bso je belt dat je kind flauw is gevallen , want sport bso en ze gaven alleen komkommer en tomaten. De rest viel alles onder ongezond en fout eten. De een juist wel goed is om alleen komkommer en tomaten uit te delen, voor veel kinderen is dat toch gewoon niet goed. En zal er naast al het sporten ook iets van crackers en suikers ingenomen moeten worden.
En het is niet erg als je kind een apart bakje eten heeft als het niet alles mag vanwege gezondheidsredenen. Mijn kinderen hebben dat ook, ze kunnen nu eenmaal veel traktaties niet eten, ik vroeger ook niet. Niks mis.mee om een bakje te hebben met wat wel mag. Niet iedereen hoeft zich aan jou kind te conformeren. En zowel, moet je dat aan alle kinderen doen. Denk dat het onmogelijk is.
We hebben allemaal andere ervaringen met eten. En andere balans. Dus je kunt gewoon weg niet 1 voedingspatroon pakken , dat bestempelen als gezond en iedereen moet het zo goed.
Hoe vaak ik niet hoor, gewoon een eitje pakken, is gezond. Ehh ja. Als ik dood wil wel ja.