Rietjesbeker Daar was laatst iets over op tv,volgens mij had dat vooral te maken het hoe het licht valt.

Trees
Ik twijfel of ik er wil. Zou wel fijn zijn om in mijn atelier te hebben als ik niet beneden wil zitten. Want de verwarming gaat alleen straks in de huiskamer aan...
Hoe heb jij die Oodie betaald? Ik heb volgens mij die betaal opties niet...

• Trees hebben hierop gereageerd.

Uilenmama mijn man heeft ze besteld. Geen idee hoe hij heeft betaald 😬. Met creditcard of Paypal denk ik?

Trees
      Ik heb geen PayPal. Ik kijk wel verder voor iets soortgelijks

Vulpen Nee het is wel echt een heel universeel verschijnsel dat een camera vertekend. En de meeste mensen zien er dus inderdaad in het echt beter uit dan op foto’s en video’s. Dat is ook wat beroemdheden bedoelen met dat je op tv 5 kilo zwaarder lijkt. Schijnt iets met de bolling van lenzen te maken te hebben. En hetgene wat het dichts bij de camera is lijkt altijd groter. Als je een selfie maakt is dat dus meestal je neus, om een voorbeeld te geven.

• [verwijderd]

Wat voor afspraken hebben jullie met je kinderen over langs de deuren lopen met Halloween?
      Wij wonen in een flat met heel veel oudere mensen, die over het algemeen Halloween zien als een Amerikaans onzinfeest en er niet aan mee doen. Daarnaast vind ik het ook niet echt oké om zo'n oudje uit hun slaap te halen en 3 kwartier te laten lopen met hun rollator naar de voordeur 🙈
      Schijnbaar was er gisteren een georganiseerde tocht aan de andere kant van de stad, maar dat heb ik natuurlijk weer gemist.
      De kinderen willen wel graag iets doen, en dat snap ik ook wel, maar hoe pakken we dat aan? Alleen de huizen die versierd zijn? Ik betwijfel namelijk echt of dat hier wel gebeurd 😬

[verwijderd] hier gaan de kinderen alleen de appartementen in ons gebouw langs. Halloween is hier wel een feest. Niet zo groot als in Amerika, maar iedereen heeft wel snoep in huis voor als er kinderen komen.
        Maar goed… da’s Frankrijk. Heb jij vrij weinig aan 🤓🤪

[verwijderd] hier is de afspraak alleen bij de huizen die versierd zijn of een kaarsje bij de deur hebben staan , maar was gisteren al het lopen en is het echte aanbellen ook wel echt voor de jongere kinderen (tot een jaar of 10). Voor de oudere zijn er verschillende spooktochten geweest.

• [verwijderd]

LilyMilie ja toen we in Schotland woonde was dat ook zo.. maar ik woon hier nu 12 jaar en er heeft nog nooit iemand aangebeld met Halloween 😬
          De buren met kinderen die het wel vieren zijn allemaal gisteren naar die georganiseerde tocht gegaan maar zover ik weet doen die morgen ook niks meer..

[verwijderd] Wat voor afspraken hebben jullie met je kinderen over langs de deuren lopen met Halloween?

Dat het een achterlijk feest is waar we niet aan meedoen. Idem voor Sint-Maarten.

Maar daar heb je dus ook vrij weinig aan 😉

Ik heb trouwens het idee dat Halloween hier niet gevierd wordt met langs de deuren gaan.

Jammer dat je kinderen net die optocht gemist hebben joh!

Vulpen Dat het een achterlijk feest is waar we niet aan meedoen.

Nou nou achterlijk meteen nog wel. 😳

Mijn kinderen houden van spoken en griezelen, maar ze zijn niet achterlijk hoor. Ik vind het leuk dat ze er van houden en moedig zeker aan lekker de spooktochten mee te doen.

Mn middelste deed gisteren zn eerste spookhuis en hij vond het geweldig!

Dat je er niet van houd is helemaal prima natuurlijk! Vooral niks aan doen dan.

• [verwijderd]

LilyMilie ja dat was inderdaad ook mijn idee.. we hebben net pompoenen uitgehold dus het is niet dat we niks doen ofzo.
                Maar het is nu meteen een.. met papa mochten we vorig jaar wel langs de deuren (georganiseerde tocht) en naar een spookhuis en nu willen ze ineens naar hun vader omdat het van mij niet mag. 4 maanden lang wilden ze niks met hem te maken hebben en hebben ze geen woord tegen hem gezegd, en nu ineens ben ik de bad guy 😒
                Dus ik wil er wel over nadenken, maar wel met duidelijke afspraken. We gaan gewoon geen 80jarigen lastig vallen omdat ze snoep willen.

Hier wordt het ook niet gevierd, jammer genoeg want de kinderen vinden het geweldig. Morgen mogen ze in een Halloween shirtje naar school en voor E haar spulletjes gekocht in Halloween stijl. Om het af te maken heb ik oorbellen met een spin gekocht voor mezelf 😆

[verwijderd] tieners 🙄 en sure, ze horen onnadenkend en egoïstisch te zijn en zo, blabla, maar toch…. 😒

Misschien is hun vader wel een oké idee? Als er hier niets voor ze is, en daar misschien wel dan is dat wel leuk voor ze. Ook misschien wel goed voor die relatie een beetje te herstellen. 2 vliegen 1 klap. .. en 3e klap: jij avondje alleen, hehe 🥂