• [verwijderd]

Toch6 ligt eraan of je bevriend bent met die persoon. Als je een bericht krijgt van een niet-vriend, moet je het berichtverzoek accepteren of afwijzen, maar dan kan je het bericht wel lezen. Als je hem dan afwijst, blijft hij op ongelezen staan bij de verzender.
Als je bevriend bent kan dat niet.

Wat volgens mij wel kan (maar ben niet 100% zeker), als jij een bericht wil lezen maar niet wil dat de zender weet dat jij het gezien hebt, je wifi uitzetten voordat je hem leest.

Hebben jullie standaard zondagseten?
Bij ons thuis was dat vroeger soep (honig pakje), gebakken aardappeltjes (heel de week restjes opgespaard), saroma pap/pudding als toetje. Of als,ze eens gek deden griesmeel/custard/rijstepap.

Ik moet nog eten voor morgen bedenken en bedacht ineens dat mn moeder zo gek nog niet was met dr standaard menu, scheelt hoop denkenπŸ˜†

Toch6 Nooit zelf gehad. Mijn vader maakte vroeger wel vaak nasi op zondag. Maar ik zou niet weten waarom ik op zondag standaard eten moet hebben en op andere dagen niet.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Sevenof9 zaterdag wisselde, ma-vr aardappels/groente/vlees dus ook aardig standaard πŸ˜†

Maar een vaste frietdag is er ook in veel gezinnen dus waarom dan niet zondag ook standaard πŸ˜› hier is zwemlesdag soepdag 😁

Toch6 friet πŸ€­πŸ™ˆ inmiddels ik niet meer elke week, maar dafne en vriend wel.

Toch6
        Ik kom uit een christelijk gezin. Wij gingen op zondag naar de kerk (vaak zelfs 2x). Zondag was voor mijn ouders echt een feestdag, met bijbehorende maaltijden. Ontbijt met croissants en verse jus d'orange. Na de kerkdienst iets lekkers bij de koffie. Vaak zelf gebakken koeken, cake of taart.
        Vaak niet echt een lunch maar wat uitgebreide borrel rond 4 uur.
        En als avondeten altijd 3 gangen. Mijn moeder pakte dan echt uit. Denk aan een voorgerecht met verse vis, een hoofdgerecht met goed vlees, biefstuk of hert oid en al nagerecht dingen als bavarois, grand desert achtig dingen en vaak een Irish Coffee na.

Het is een wonder dat we niet allemaal modder vet zijn geworden. 😁🀭

Tullip Wij gingen op zondag naar de kerk (vaak zelfs 2x).

Was bij ons standaard 2x πŸ˜„ denk daarom ook redelijk makkelijk eten want kerk van 9:30-11:00, smiddags zondagschool om 14:00, avonddienst 18:30-20:00 dus er bleef ook niet veel tijd over.

Zelf gaan wij 1x als we thuis zijn. Er is geen oppas dus 1 gaat de 1e dienst, 1 de 2e. Oudste 4 kinderen gaan 1 of 2x, afhankelijk van leeftijd en kerktijd (avond valt voor E en J sowieso af).

Toch6

Dat is inderdaad een vol zondagsprogramma! Zelf 3x dan met de zondagsschool erbij? Dat was bij ons tijdens de ochtenddienst.

Mijn ouders gaan ondertussen 1x per zondag naar de kerk. Maar de feestelijke maaltijden zijn er nog steeds! 😁

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Tullip als je ook zondagschool had Γ¨n oud genoeg voor de avond was het idd 3x.
              Als we een keer smiddags kerk hadden verviel zondagschool. We hadden (hebben) geen vaste dominee dus veel invallers waardoor tijden weleens wisselen.
              Inmiddels is zondagschool dan na de middagdienst, krijgen ze wel drinken en een koekje, tijd om te plassen etc tussendoor. Maar dat ie wel lang voor de kinderen

Wij hebben vrij standaard maaltijden door de week heen. Is ontstaan toen kinderen mee gingen eten en man 3 of 4x in de week ging koken. Ik moest wel altijd voor hem opschrijven wat we aten en hoe te bereiden en dan is een vast weekmenu wel zo handig. En nu zijn zeker oudste (met autisme) maar ook de rest er helemaal aan gewend en is het schakelen als ik het weekmenu omgooi omdat de kinderen bijvoorbeeld een dag bij oma eten. Op zondag is friet vrij standaard, al wordt het ook wel eens pizza of pannenkoeken.

Toch6 kip met patat aten wij vroeger altijd op zondag.
              Nu kookt mijn man in het weekend vaak en kan het gerust bloemkool of lasagne zijn, gewoon dingen die we door de week ook eten zeg maar.

Toch6 een vaste frietdag vind ik ook heel gek, ik vind dat echt heel veel en ongezond om elke week friet te eten. Maarja moeten mensen zelf weten πŸ™‚

Aurora wij aten altijd chemische bananensmaak met echte plakjes banaan erdoor. Lekker dat ik dat vond πŸ˜…

Ik kwam een oude foto van mij tegen met kort haar van 4 a 5 jaar geleden. Nu twijfel ik of ik het weer op deze lengte zal laten knippen. Ik heb nu lang haar en bijna standaard in een knot, omdat ik lui ben.

Of lang haar

Wat vinden jullie leuker?

Sevenof9 Wij hadden dat vroeger en ik vind dat achteraf echt bizar vaak ja πŸ˜…

Trees kort is mooier maar labg is praktischer is mijn beleving 🀣 kannognetinstaart is mijn minimun lengte maar dat is al snel zitaltijdvastindagelijkslevenπŸ˜