Bloem ik liep 2 min geleden langs de fietsenwinkel en alleen buiten staat al een hele rij gewone fietsen haha

Hopsatee vroeger he, toen liepen ze gewoon.
Ik vind dat "vroeger deed ik..." echt een kul argument. Er is zoveel veranderd en onze kleinkinderen zullen get weer anders hebben.

Ik moest 17km naar school, D nu ook. Maar voor hem ben ik blij dat hij een elektrische fiets heeft. Het scheelt een hoop tijd op een dag

Toch6 ik vind 17km dan ook echt wel lang! Als Dafne naar middelbare moet zal ze ook verder moeten. Km of 11, dat kan wel met een gewone. Maar ander dorp is dan weer 15. Wie weet doen we dan ook wel elektrische fiets. Of busabo. Ligt er ook maar aan hoe de rest uit het dorp het doet.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Liekje81 ov is hier zo ongeveer uitgesloten. Even gekeken, dat is 2u17min met 3x overstappen.
      Brengen zou alleen op dinsdag lukken als hij het 2e begint ivm de andere kinderen.

Hij zal dus praktisch altijd moeten fietsen, wat voor weer het ook is. En denk 80% open veld.

Edit: hij is dit jaar de enige die naar die school gaat. Andere jaren gaan er ook nauwelijks naar die school

Toch6 jeetje dat is helemaal niet te doen. Dafne heeft mazzel dat er 1 bus rijdt tussen 2 grotere plaatsen in, die langs ons dorp komt, met allebei middelbare scholen. En een ander dorp is 11km en dat zou dan op de fiets moeten.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Toch6 mijn dochter fietst straks ook elektrisch naar het vo. Het is β€˜maar’ 11km, wel 99% weilanden buiten de bebouwde kom. Ze moet vanaf oktober helemaal alleen fietsen. Vind ik toch best wel spannend voor een meisje. Ik ben blij dat ze dankzij de elektrische fiets nu een stuk sneller is en minder lang alleen door het donker hoeft te fietsen. Er is een jongen in het dorp naast ons wat naar dezelfde school gaat, maar deze gaat eind september verhuizen. Echt onwijs balen. Verder is er niemand.

Ik vind het dus nogal stom dat mensen hier zo oordeel hebben over scholieren met elektrische fietsen 😜. Lekker boeiend wat een ander doet.

Trees

Als onze dochter naar een school moet 17 km hier vandaan krijgt ze ook elektrisch. Ik vind t echt te ver anders hoor. Ze weegt nog steeds maar 30 kilo. Ze heeft daar echt geen kracht voor anders. En wat mensen vinden: boeiend!

Liekje81 en om het leuker te maken gaat L volgend jaar, naar verwachting, 12km de andere kant op πŸ˜… ov duurt 50min

Toch6 haha ja dat is nog te doen. Hier is het ook wel 45 minuten met ov.

Trees Het is geen oordeel, eerder een observatie. Er zijn tal van redenen om elektrisch te fietsen.

Maar blijkbaar gelden die redenen voor een heel groot deel van de bevolking. Ik denk dat niet elektrisch fietsen over 5 jaar bijna uit onze cultuur is verdwenen.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Ansji Het is geen oordeel, eerder een observatie.

Ik reageerde op het oordeel van @Hopsatee dat ze het stom vond dat scholieren elektrisch fietsen. Vandaar dat ik zei dat ik dat oordeel weer stom vond. Niet zo zeer op de observatie van jouw kant dat je het meer ziet. Overigens bedoelde ik mijn opmerking richting @Hopsatee ook niet heel serieus. Een jaar geleden zei ik namelijk echt exact hetzelfde als haar. Mijn oordeel veranderde echter toen ik mij realiseerde dat mijn meisje daar helemaal alleen door de middle of nowhere moest fietsen en ik dat toch best eng vind 😬.

Ik denk inderdaad dat het niet uit het straatbeeld gaat veranderen en ik hoop daarom dat er een helmplicht komt. Met 25km per uur met je hoofd op de straat knallen, is voor je hersenen niet heel prettig. Ik heb er wat voorbeelden van gezien het afgelopen half jaar en dat was niet best. Dat is weer een andere discussie.

Ansji Ik heb geen elektrische fiets en fiets dagelijks. Geen enorme afstanden want alles is hier redelijke dichtbij. Maar alles bij elkaar ben ik toch wel dagelijks een half uur aan het fietsen.
                  Ik vind zelf een elektrische fiets slecht voor mijn conditie. Leuk als ik straks 70 ben maar eerder niet. En ja ik vind het onzin als je gezond bent, niks mankeert en er geen 15, 20 km mee aflegt, ook als je 12 bent. Maar dat betekend niet dat ik er wat van vind als andere mensen die keuze maken. Dat kan je niet voor anderen beslissen.

Trees Mijn oordeel veranderde echter toen ik mij realiseerde dat mijn meisje daar helemaal alleen door de middle of nowhere moest fietsen en ik dat toch best eng vind 😬

Maar dat heb je zelf toch ook gedaan? En niet om te jennen maar op de SEH zien ze heel wat heftigere ongelukken met een elektrische fiets dan gewone. Omdat er veel harder gefietst word. Nou ja goed wat je zelf ook al zegt. Ik hoop dus echt niet dat er een helmplicht komt. Kan ik dus vanwege alle elektrische fietsen zelf met zo’n stom helmpje op gaan fietsen. Gaan heel m’n krullen er aan.

Trees Mijn oordeel veranderde echter toen ik mij realiseerde dat mijn meisje daar helemaal alleen door de middle of nowhere moest fietsen en ik dat toch best eng vind 😬.

Dat alleen fietsen voor D heeft mijn oordeel ook wel veranderd. En tja, ik ga niet tegen L zeggen "ja maar jij kan waarschijnlijk wel samen fietsen dus jij moet een gewone". Dat was wel iets wat we gelijk meenamen, als 1 een elektrische krijgt, wat dan met de rest (zeker omdat d en l maar 1 schooljaar schelen). En 12km is ook niet echt om de hoek vind ik.

Een evt scooter oid ga ik niet aan meebetalen, vind dat echt duur geld. Zeker nu ze eerder mogen gaan lessen (en afrijden?) voor een autorijbewijs. Daar zullen we wel een deel aan meebetalen (x aantal lessen denk ik) omdat we daar zelf ook voordelen bij hebben 🀭

• Trees vindt dit leuk

Ik heb een elektrische fiets, ik had er al eentje voordat het een hype werd. Sinds ergens in 2013 omdat ik mijn auto ging verkopen en ik alles op de fiets moest gaan doen. Daarnaast heb ik chronische pijn aan mijn hele lijf en is gewoon fietsen voor mij veel te vermoeiend. Maar eigenlijk vind ik dat ik mij niet hoef te verdedigen voor mijn keuze die andere mensen onzin vinden. Ik vind andere dingen weer onzin. En het is niet zo dat je helemaal niets meer doet, je moet nog steeds trappen anders kom je niet vooruit.

iMoeder Maar dat heb je zelf toch ook gedaan?

Wat heb ik zelf gedaan? Alleen fietsen als 12-jarige? Ik fietste met een groep kinderen vroeger en woonde gewoon in een groot dorp.

iMoeder Ik hoop dus echt niet dat er een helmplicht komt.

Helmplicht bij elektrisch fietsen. Jij fietst toch niet elektrisch?

Maandag is hier de vakantie afgelopen en moet alles weer naar school. Nu hoor ik al weken ouders verzuchten dat ze niet kunnen wachten tot het weer voorbij is en nu ook weer moeders uit de app die een feestje geven dat ze hun kind(eren) maandag weer mogen wegbrengen.

Dan vraag ik me af, ben ik nou de enige die het echt verschrikkelijk vind dat ze maandag weer beginnen? Ik tel al af tot de eerste studiedag en de herfstvakantie daarnaπŸ™ˆ

Toch6 Er is zoveel veranderd en onze kleinkinderen zullen get weer anders hebben.

Die hebben dan alleen nog oude roestige fietsen omdat de aarde dan verpest isπŸ™ƒ

Trees Ik denk dat het gros van de scholieren die @Hopsatee en ik hier zien helemaal niet zo ver hoeven fietsen naar school en al helemaal niet eenzaam en alleen door donkere weilanden. Dus ik denk dat ons oordeel vooral over die scholieren gaat. Als je buitenaf woont is het natuurlijk veel begrijpelijker.

Ik hoop ook op een helmplicht!

Hopsatee Overigens hier geen tieners met elektrische fietsen maar dat komt denk ik ook vooral omdat we nu dicht bij een stad wonen.

O hier dus wel πŸ€” Ook al veel basisschoolkinderen op van die gekke fietsen met dikke banden...

• [verwijderd]

Djoess ik weet niet of je de enige bent (vast niet) maar ik heb nog net geen aftelkalender opgehangen hoor πŸ˜†
                            Ik kwam er gister ook nog eens achter dat mijn kinderen helemaal niet maandag beginnen maar pas donderdag 1 sept 😩 noooo!! 😝