iMoeder ik kreeg van huisarts eigenlijk alleen te horen dat ik het vet moest houden. Zal wel weer m’n oude huid zijn die niet meer hersteld 😫

Hopsatee Nee dat heeft niks met leeftijd te maken. Littekens zijn gewoon moeilijk te voorkomen / vervagen.

iMoeder nou mijn kleuter heeft al heel wat lelijke en ergere wonden dan ik opgelopen en die heeft nooit littekens. Alsof zijn huidje zo hop zichzelf vernieuwd 🤣

Hopsatee
        Die heeft goeie genen dan. Mijn kinderen hebben allemaal littekens van jaren terug en die zie je nog. Mijn dochter zelfs 1 van toen ze 2 was en ze is nu bijna 12.

@Hopsatee oei, arm ventje!

Mijn middelste had toen ze 2 was een gat in haar hoofd, dat hebben we toen wel moeten laten hechten maar ze heeft nu op die plaats een wit plekje. Je ziet het niet omdat haar haar eroverheen valt, maar dus wel een litteken.

De jongste was een aantal weken geleden met haar achterhoofd op een stenen rand gevallen (op school) en dat hebben we laten nieten, 5 op een rij. Na een week heeft de huisarts ze eruit gehaald en je ziet er echt niets meer van.

Gelukkig dat het niet gehecht hoeft te worden, maar voor de volgende keer zou ik dus gaan voor nieten ipv hechten. Of nog beter lijmen, maar daar waren deze wonden te groot/diep voor.

Ik wil graag zo’n soort stoffen slinger maken voor onder onze overkapping.

Waar en welke stof kan ik hiervoor het beste halen/bestellen?

Ik las al dat er vaak linnen en jute wordt besteld.

Het zou ook prima van ‘restjes’ kunnen.

Graag tips 😁

1986Lynn echt met die kleuren? Anders zou je ook oude, soepele, kleren van de kinderen of jezelf in stroken kunnen knippen en bij elkaar hangen qua kleur, heb je ook nog een leuke herinnering erover.

Anders zou ik zoeken naar kanten stoffen, linnen, zijde.

1986Lynn ik word zelf altijd heel blij van een echte stoffenwinkel. Lekker door couponnetjes speuren naar mooie stoffen. Er staat altijd wel een bak met restjes. Of gewoon naar de kringloop en daar van alles halen en kapot knippen. Ik heb weleens van een dekbedovertrek van de kringloop 3 matchende pyamabroeken gemaakt. Kwantum heeft vaak ook goedkope reststoffen. De jysk verkoopt kant en klare witte vitrage met patroontjes zoals witte stipjes of witte erop geborduurde bloemetjes voor 4 a 5 euro. Daar heb ik vorig jaar een vliegengordijn van genaaid. Iets meer geduld, maar ik bestel ook weleens lapjes op aliexpress. Kan een optie zijn.

Wel een leuk idee! Nu wil ik zo slinger maken ☺️.

Ik kwam er net achter dat ik per abuis twee tampons tegelijkertijd had gebruikt (het voelde al niet zo prettig, ik dacht gewoon dat het niet goed zat, maar had kennelijk het touwtje gemist 😬). Dat kan geen kwaad, toch? 🫠

Honkeytonk

Wil idd graag deze kleuren, maar was anders zeker leuk geweest. Al hebben ze eigenlijk geen oude kleren 🙈

Trees

Ja, dan ga ik als ik beter ben even naar Enschede, daar zit Harry’s stoffenhal, grote stofwinkel 🙂

Al is het nu in quarantaine zit ook leuk om online al te bestellen en dan nu te maken nu ik toch thuis ben 🙈

• Trees hebben hierop gereageerd.

1986Lynn ik bestel regelmatig online stoffen. Is wel wat duurder, maar is inderdaad wel een leuke bezigheid voor nu. Ik bestel af en toe bij textielstad of stoffen Hemmers. Ik weet dat uit mijn naaiclubje er ook vaak besteld wordt bij budgetstoffen. Deze is volgens mij een stuk goedkoper.

Lumihiutale nou, ik had kennelijk al een ingebracht, ben gaan plassen en maandverband erbij gedaan (het gaat hard) en wist het toen niet zeker meer en voelde geen touwtje ...

Rietjesbeker oh doe ik ook wel eens expres hoor, als ik echt heel zeker wil weten dat ik niet doorlek. (Al gebruik ik ze überhaupt amper) Waarom zou dat een probleem zijn?

Pimpelmeesje Gaat de eerste tampon dan niet heel diep? En ben je niet bang dat je vergeet dat je er 2 in hebt? Je kan er echt heel ziek van worden..

Lumihiutale maar dan moet je ze wel lang laten zitten. Ik doe er ook wel eens 2. In. Dan red ik er een keer 3 uur mee. En vergeet niet dat ik ze in heb hoor, plus vallen ze er vanzelf uit wel na een uur of 3 🙈 dan zijn ze veel te zwaar. Voor de nacht zou ik het dan niet doen, überhaupt niet s nachts, ook niet 1. Want ook van 1 kan je heel ziek worden 🙈

Als je een serie alleen kijkt, waar kijk je die dan?
                        Ik kijk vaak op de tv, maar als man een serie echt niet leuk vindt zit ik ook niet lekker (andersom ook niet). Ik kijk nu vaak op mijn gsm maar dat is niet ideaal (klein scherm, je zit toch minder lekker). Pakken jullie dan elke keer de laptop/tablet?