Bloem ja precies, maar eerst liep ze er tegenaan dat ik geen medicijnen gebruik en niet verder kon. Ze belde mij om dat te zeggen. En vroeg mij of ik ‘voeding leeft’ wilde bellen om te vragen wat zij nu moest doen. Ik had haar al uitgelegd dat je sinds dit jaar ook mee kunt doen als je nog geen medicatie gebruikt…🤪 ik heb gebeld en de dame aan de telefoon zei ‘ze moet gewoon ja invullen en door gaan, en dan aan het eind in een veld ‘opmerkingen’ aangeven dat ik geen medicijnen gebruik. Ze moeten het formulier nog aanpassen daar. Is alles behalve handig natuurlijk… ik heb de POH terug gebeld en doorgegeven wat de dame van ‘voeding leeft’ zei dat ze moest doen. Nou dat leverde een error op want dan vulde ze de waarheid niet in. Maar goed, met pijn en moeite verder… tot ze weer vast liep omdat er maar 1 HbA1c waarde is van mij en ze er twee moest invullen. Ik opperde nog dat ze misschien 2 keer de zelfde waarde in zou kunnen vullen en aan het eind aangeven dat alleen de laatste waarde klopt Ivm maar 1 waarde….. ERROR!!! Dat ging écht niet!!! Dan zou ze liegen.
Gisteren kreeg ik het verwijt dat ik onwaarheden in wilde laten vullen 😱 dat ze het verderop in het proces allemaal kon weerleggen om toch op eerlijke gegevens uit te komen vergeet ze voor het gemak maar even. 🤯 😡 ik heb gevraagd of ze zelf met voeding leeft wilde bellen omdat ze het hen zelf kon vragen, ik weet namelijk ook niet wat er in dat formulier allemaal gevraagd wordt. Ze zei ‘als ik voor alle patiënten overal achteraan moet bellen, ben ik de hele dag bezig!’ Ik moet wel gek zijn, maar volgens mij is dat onderdeel van haar werk als diabetes POH …. 🤔
Het voelt als vechten tegen de bierkaai, trekken aan een dood paard, een olifant leren fietsen….. enzo…..