Ik heb wat frustratie! Omdat ik best behoefte heb aan contact met mensen die in het zelfde schuitje zitten, meer inzicht in hoe het zit met mijn diabetes, steun in het volhouden op de lange termijn enz wil ik mee doen aan het leefstijl programma ‘keer diabetes2 om’ ik heb een online informatie bijeenkomst bijgewoond, kom daarvoor in aanmerking en wil daar helemaal voor gaan. Ik heb me dus ingeschreven. Echter bestaat de inschrijving uit twee delen. 1 door de deelnemer ingevuld en het medische gedeelte door de zorgverlener, in mijn geval de POH die mij vanuit de huisartsenpraktijk gaat controleren/ondersteunen.
Zodra mijn gedeelte van de inschrijving bij het programma binnen was kreeg ik een mail met inloggegevens voor de POH dus deze heb ik 14 juni doorgestuurd. Aangezien ik zo snel mogelijk wil beginnen zodat er 2 ochtenden in de vakantie vallen en ik die niet hoef te verzuimen op mijn werk zit ik nogal op hete kolen. Ik heb er nu al een aantal keer achteraan gebeld en het is nog niet voor elkaar!!!
Donderdag spande de kroon! De POH belde dat ze in de vragenlijst aanliep tegen het feit dat ik geen medicijnen gebruik en ze dus niet verder kon in de vragenlijst…. Ik heb aangegeven dat ze in de info bijeenkomst, en op de website aangeven dat mensen zonder medicijnen wél mogen deelnemen aan het programma. Maar nee, ze kon niet verder…. 🤔 ik gebeld met het programma. Ze moest gewoon ja invullen en door gaan, aan het eind kon ze met tekst invullen dat ik geen med. Gebruik. Opgelost dus! Ik haar weer bellen. Wilde ze samen het formulier invullen. Goed plan! Na 15 minuten loopt ze weer vast omdat er maar 1 keer een HbA1c waarde is en de er twee moet invullen… ze kon niet door zo. 🤯
Ze kon geen andere POH vragen, ze kon geen huisarts iets vragen, ze kon al helemaaaal niet twee keer de zelfde waarde invullen en door gaan 🤯😭🤯😭🤯😭🤯 of ze geen papieren versie kon krijgen want dat was makkelijker 🤯🤯 oh ja, en ze is er dinsdag pas weer maar oh jee, dan is de huisarts er niet…. WHAAAAA 😠😤😳😭🤯
Ze vroeg op een gegeven moment ‘heb je een BMI boven de 25?’ Ik zei keurig ja, maar dacht ‘als dit nog lang gaat duren niet meer!’ 😭
Het programma heeft haar nu een mail gestuurd met een papieren versie hopelijk gaat het dinsdag nu allemaal rond komen en kan ik snel beginnen….🙏🏼