- Bijgewerkt
Zonnebloem misschien dat ze een 6-jarige opleiding deed? 5000 per studiejaar lijkt mij echt absurd of ze rekenen kosten voor levensonderhoud mee?
De nichtjes van mijn man (hbo communicatie en hbo kunstacademie) waren/zijn minder dan 3000 per studiejaar kwijt. Eentje is net afgestudeerd en de ander is nog bezig. Ze betalen hun studie volledig zelf, dus ik kan mij voorstellen dat ze ook zoeken naar tweedehands boeken en /of kopiëren als ze maar een paar hoofdstukken uit een boek moeten? Zo deed ik het zelf vroeger wel namelijk.
Ik vond deze nog online. Dit zijn de geschatte kosten voor volgend jaar. Collegegeld is aankomend jaar wel fors duurder.
Honkeytonk dan nog 1300 overige lijkt me opzich wel redelijk (uitstapjes/ studiereis etc?)
Dat lijkt mij juist erg veel . Ik weet niet hoe dit tegenwoordig is, maar in mijn tijd was er ook een max met wat er aan boeken en extra’s bij mocht komen bij een studie om het voor iedereen betaalbaar te houden. Het voorgestelde boekengeld was toen altijd inclusief andere extra’s.