Femkes en het geld wat je normaal gesproken maandelijks in de afbetaling van de lening zou stoppen in het studiefonds stoppen.
Dat was inderdaad de bedoeling ja. Tot het weer aangevuld is naar wat het was. En dan het normale spaarbedrag weer.
Zonnebloem Hoeveel maanden zou je nog moeten afbetalen? En gaat het om een groot bedrag wat je van de spaarrekening van je kinderen zou willen afhalen?
Maanden is niet echt relevant. In die zin dat als ik dit niet zou doen. Dan zou ik gewoon elke maand extra blijven aflossen. Sinds een half jaar ongeveer ben ik er financieel op vooruit gegaan. Sindsdien ben ik extra gaan aflossen steeds. Als ik op dat tempo doorga ben ik nog ongeveer 6 maanden bezig. En dan zou ik gaan beginnen aan het extra aflossen van mn studieschuld.
De andere optie die ik dus nu overweeg is een bedrag van de studie rekening afhalen. Ik denk €1500,- er af halen (de andere €450 betaal ik van m’n vakantiegeld), en blijft dan nog ruim €6000 op staan. (De rest van mn vakantiegeld zet ik op mn gewone spaarrekening).
Met minder vaste lasten door het oversluiten etc wat ik heb gedaan, en geen aflos voor deze lening meer. Kan ik dan rest van de studieschuld aflossen, de studie rekening weer terug aanvullen en m’n andere spaarrekening verder aanvullen. Op die manier zou ik dan einde van dit jaar BKR vrij kunnen zijn. En dat is dan weer belangrijk voor me, omdat ik volgende jaar of ga verbouwen, of ga verhuizen.
A.u.b. geen dingen citeren want ik haal bepaalde details zo weer weg.