Ok, update en nieuw dilemma. Ik ben druk bezig geweest met extra aflossen het afgelopen jaar. Ieder beetje wat ik heb vrij kunnen maken heb ik in Lening 2 gestopt. Deze is nu daarom geen €5500 meer. Maar €1950.
Het vakantiegeld is gestort. Ik heb alles betaald wat ik nog moest betalen. En er is nu bedrag over om te verdelen. Dat is alleen niet genoeg voor alles.
Ik heb nog wat andere financiële stappen genomen (abonnementen gestopt, Netflix opgezegd, overgestapt etc). En heb nu goed de smaak te pakken. Het voelt als bijna de finishlijn. Nu alleen die stomme leningen nog.
Nu is het zo, dat ik die €1950 in 1 keer zou kunnen aflossen. Maar. Dan zou ik geld moeten afhalen van een spaarrekening waar ik op spaar voor de studies van mn kinderen. Er staat meer op dan tegen deze tijd het doel was. Maar, het voelt gewoon echt heel super verkeerd voor mij. En ik word sowieso al snel zenuwachtig van minder appeltje voor de dorst en grote bedragen overmaken. Aan de andere kant; zou ik dit misschien gewoon zakelijk moeten bekijken? Dan kan ik eindelijk dat blok aan m’n been los laten…
Wie heeft er advies voor mij en wat zouden jullie doen?