Huggybird Ik zou gaan als je je zorgen maakt en het je dagelijks bezig houdt….
Als ik zou gaan als ik mij zorgen maak, dan zit ik er minstens 2x per maand 🫣. Word ik weer even gerustgesteld en dan 2 weken later zit ik er weer. Ik denk dat ik toch nooit echt lang voor 100% gerustgesteld ga worden. Als er nu echt hele duidelijke zaken veranderen, dan ga ik uiteraard wel contact opnemen. Het is ook niet dat er heel veel aan gedaan kan worden. Mijn versie is sowieso progressief en niet te genezen. Het is vooral symptoombestrijding en complicaties als gevolg voorkomen. Deel van mijn medicatie nu heeft ook al overlap met wat ik dan zou moeten gaan slikken (wat dus ook wel fijn is). Deze vorm van cardiomyopathie vergroot de kans op beroertes. Mijn oma heeft hierdoor 7 a 9 tia’s en kleine herseninfarcten gehad. Daarvoor gebruik ik natuurlijk al preventief medicatie.
Het kan ook best dat het proces nu weer een x aantal jaren stilstaat en ik heel lang nog borderline waardes blijf houden. Zo praat ik regelmatig geruststellend tegen mijzelf en dan is het ook alweer oké. Het zal altijd wel in mijn achterhoofd zitten, maar het is niet dat de angst heel erg is of mij beperkt. Het is meer dat ik een glazen bol mis denk ik en dat ik nu de ervaring heb dat je zo maar iets ergs kan krijgen, waardoor ik het minder makkelijk kan parkeren in mijn hoofd.
Huggybird Ik heb het mét uitstrijkjes…. De laatste controle was goed dus ik kan weer mee in het bevolkingsonderzoek maar HALLO!
Kun je niet vragen of je elke 2 jaar (of zo iets) een uitstrijkje mag?