iMoeder ik voeg sinds kort nu al 1 scoop eiwit toe aan mijn Skyr, omdat ik anders mijn eiwitdoel niet haal. Ik zou dan minimaal 2 scoops toe moeten voegen. Zou het dan niet te poederig worden? Hoeveel voeg jij toe? En als het meer dan 1 scoop is, is het wel eetbaar?
Pimpelmeesje dat is wel interessant. Ik heb 1x veganistische kaas gegeten, alsof ik een plak plastic weg kauwde π«£.
Nescio Mijn oudoom was boer en daar werden de kalfjes pas gescheiden van hun moeder toen ze al wat ouder waren. Ze gingen ook samen de wei op.
Had hij een melkveehouderij of vleeskoeien? De vleeskoeien worden hier vaak ook niet gescheiden van hun kalveren en gaan vaak samen de wei in (mits het nog mag ivm uitstoot stikstof). Stieren laten ze in de vleeshouwerij ook vaker langer leven, want daar heb je nog wat aan voor de slacht als ze volwassen en volgroeid zijn π¬.
Melkboeren hebben tegenwoordig nauwelijks een keus, want de consument wil zo min mogelijk betalen en de boer kan niet leven van de lucht. Hij moet in deze tijd zijn melkopbrengst maximaliseren om ervan te kunnen leven (op die paar grootgrondbezitters na die meer dan genoeg geld hebben). Of wij moeten massaal veel meer gaan betalen (wat mij betreft prima) en minder consumeren of we moeten het gewoon helemaal niet meer eten of drinken en boeren helpen bij het vinden van een andere inkomensbron. Overigens ken ik al meerdere boeren, die naast het boeren nog een baan hebben om rond te komen. Deze hele industrie is gewoon niet meer houdbaar op deze manier.
Nescio In ons kleine dorp zijn er 3 boerderijen en daar lopen de koeien in de wei.
In Nederland mag dit vaak niet meer. De boer bij ons heeft een paar jaar geleden zich zwaar in de schulden moeten steken voor de bouw van grote stallen, omdat zijn koeien niet meer naar buiten mogen. Ze liepen wel altijd buiten, maar hij heeft te weinig land in verhouding tot het aantal koeien. Hij mag ze daarom niet meer naar buiten laten ivm stikstof en vindt het zelf net zo erg. Een andere melkveehouderij in het dorp heeft meer grond en mag zijn koeien nog wel naar buiten doen.
Sevenof9 ja misschien moet ik het langer de kans geven, zodat ik eraan wen. Met name het βzureβ van Skyr en kwark vind ik lekker. Ik ben vaak misselijk en zuur eten lukt vaak wel. Vandaar dat ik al die toegevoegde smaakjes niks vind. Liefst gewoon naturel en zo puur mogelijk.