iMoeder
Naar aanleiding van oa dit bericht ben ik bij de huisarts geweest.
Met name het stukje over constant bezig zijn met eten kwam binnen.
Volgens mijn huisarts kan (zij in in ieder geval) de medicatie niet voorgeschreven worden nog.
Ik ben al jaren lang aan het “vechten” tegen mijn overgewicht en zo simpel als “ieder pondje door het mondje” is het niet. Alleen als ik heel streng ben (en dan echt heel strikt) val ik heel langzaam af. Ook al beweeg ik me helemaal suf, heb ik voldoende kennis (denk ik althans, kan zeker altijd meer en beter) het lukt niet om de kilo’s die er dan af zijn er af te houden. En het is niet zo dat ik alles los laat qua eten. Ik houd dan vast aan de 80/20 regel. 80% van de tijd eet ik volgens de “regels” en 20% van de tijd “zondig” ik en zelfs al ik zondig kies ik de bewustere keuzes.
En toch lukt het niet.
Het enige waar mijn huisarts mee kwam was een gecombineerde leefstijl interventie groep 😵💫. Maar daar haak ik echt op af om dit met een groep te doen. Heb eerder groepsbehandelingen etc gedaan en nooit meer.
En de onderliggende boodschap was zet je zelf hoger op de prioriteitenlijst en ja die hoor ik en weet ik. Maar het is zo makkelijk gezegd als je je niet fijn voelt in je eigen lijf en je kind niet goed gaat.
En dan juist zelf voor jezelf zorgen is belangrijk. Ik weet het. Maar ik weet niet hoe.
Ergens ben ik zo boos dat er dus kennelijk behalve ga maar goed intensief sporten niks is om te helpen.
En aan de andere kant als ik dit type denk ik muts wat zeik je ga het gewoon doen.
Sorry hele wazige tirade geworden maar moest het even kwijt. Voel me er zo alleen in staan en even niet goed gehoord. 😢