Rietjesbeker Mijn gewicht doet niet zo veel, maar mijn kleren gaan wel steeds ruimer zitten, dus er is wel iets positiefs gaande in mijn lijf 😁
iMoeder Hooyo-shimbir Na het avondeten nog wat eten voor je naar bed gaat. En bouwsteentjes bij de Jumbo (in het vriesvak bij de taart en zo) halen. Die helpen bij mij altijd wel goed.
Huggybird 🥳🥳🥳🥳 een halve kilo kwijt en 1 cm buikomvang Nu in totaal 3,5 kilo en 5,5 cm (niet zo vreemd dat mijn broek zo veel fijner zit 🫣)
Snoeki Hier gaat het niet zo lekker momenteel. Toch wat ongezonder gegeten, vastelaovend gevierd. We zullen het zien komend weeg moment.
Huggybird 😱 ik ben in 1 week 2 kilo kwijt en 3 cm buikomvang dit slaat nergens op!! Ik heb gewoon gegeten. (Zonder suikers natuurlijk) ik heb wel 3 keer gesport met mijn nieuwe programma waar de stepper in zit en 20 min loopband met helling. Nu dus 5,5 kilo en 8,5 cm 😱 Ik voelde wel dat er verandering was zoals mijn broek iets losser om mijn benen, maar dit had ik niet verwacht en dit gaat misschien ook wel erg hard….
Trees Huggybird het kan best dat je bij de vorige weging nog behoorlijk wat vocht vasthield na het weekje weg. Ik zou gewoon zo doorgaan en kijken hoe het volgende week is. Ik had soms ook kiloknallers van 2 kilo in een week en de weken erna bijv maar een paar ons per week om vervolgens weer naar beneden te duikelen met een knaller. Maar lekker bezig 💪
Huggybird Trees ik heb mijn man uit bed gesleurd en op de weegschaal gezet om te kijken of het ding bij hem ook zo gek deed 🙈 😂 Ik voelde me deze week ook veel beter dan vorige week misschien heeft dat ook nog invloed. Ik was al heel blij met die halve kilo van vorige week. 😄en een paar ons is ook prima!
Rietjesbeker Ik zit nu weer op 74 kg 🥳 nog twee tot mijn gewenste gewicht! Gaat de weegschaal eindelijk mee met de losser zittende kleding 😜
iMoeder De kilo die er laatst weer aanzat. Is nu weer vertrokken. 🥴 (En ik was toen niet ongesteld, dan weeg ik altijd een dag of 2 wat meer)
Dahlia 3 weken lang niet echt opgelet, afwisseld met wel/niet producten. 900 gram aangekomen dus dat valt gelukkig mee. Vanaf morgen weer 2 producten en coor de rest fruit, Crackers, yoghurt, groente en vlees. Hopelijk ga ik de flow weer krijgen 🙏
Huggybird Ik had het niet verwacht maar toch nog 400 gram afgevallen deze week, ondanks de blaasontsteking en AB kuur en daardoor niet sporten. Qua omvang zit die 3 cm die er vorige week af was er weer aan maar misschien is mijn buik nog wat opgezet vanwege de blaasontsteking. Gisteren weer naar de sportschool geweest en dat voelde beter dan ik van tevoren dacht dus dat was fijn. Op naar de volgende week!
Snoeki Huggybird Toch vraag ik me dat af met de buikomvang meten hoe dat zit. Als ik namelijk vocht vast houd is dat altijd rondom mijn buik voor mijn gevoel. De zeggen de internet experts en diëtisten: ja het kan schommelen hoeveel vocht je lichaam bevat als de percentages maar niet te veel afwijken. Daarom zou buikomvang meten nauwkeuriger zijn en meten ze dat. Maar als het vocht rondom mijn buik opgeslagen wordt gaan de centimeters van mijn buikomvang toch ook omhoog of zie ik dat verkeerd?
LilyMilie LilyMilie Weer terug bij af : 42.4 kg Vorige week woog ik 41.8 …. Ik heb het toen niet opgeschreven hier , ik vond het zo erg.. 😥 Ik zit ook wel een beetje te puzzelen hoe het kan. Ik eet echt wel wat beter en mijn stress is de afgelopen 2 weken echt wel afgenomen. Misschien moet ik het langer de tijd geven.
Snoeki LilyMilie Balen zeg, ik hoop dat met wat tijd het toch weer langzaam omhoog gaat en dat het blijven eten je gaat blijven lukken.😘
Trees Snoeki Daarom zou buikomvang meten nauwkeuriger zijn en meten ze dat. Ik heb ooit een opleiding tot gewichtsconsulent gedaan. Wat daarin werd gezegd dat geen enkele maat op zichzelf staand iets zegt. Dat je beter een combinatie van meerdere manieren van meten kan gebruiken, zowel bmi, vetpercentage en buikomvang. Een bodybuilder heeft bijv een hoog bmi, maar laag vetpercentage of iemand met een normaal bmi, maar teveel vet op de buik etc. De drie maten tezamen geven een veel beter inzicht van hoe iemand ervoor staat. Snoeki Als ik namelijk vocht vast houd is dat altijd rondom mijn buik voor mijn gevoel. Ik dus ook. Lijk soms wel zwanger.
Snoeki Trees Ow dat klinkt wel als een logische verklaring als je het zo zegt. Ik probeer maar een beetje mijn kleding aan te houden als maatstaf en hoe ik me voel (fitheid). Bij de voedingsbegeleiding meten ze gewicht en vetpercentage enzo en dan zeggen ze er niet zo strak naar te kijken zolang de grafiek maar geen gekke pieken en dalen laat zien is het goed🙈. Tja wat moet je daar dan mee🤷♀️
Trees Snoeki Ik probeer maar een beetje mijn kleding aan te houden als maatstaf en hoe ik me voel (fitheid). Voor mij zegt dit ook het meest. Ik voel mij gewoon fitter met een minder opgeblazen buik als ik grotendeels gezond eet. Ik slaap dan zelfs beter.