Ik wil hier ook graag meeschrijven. In de allereerste lockdown waren de kilo’s er heel snel bijgekomen die ik kwijt was. Nu ben ik al 3 jaar aan het jojoën binnen een bepaalde marge maar ik krijg de knop niet om. Al kwam een bepaalde no-go wel weer in zicht.
Ik heb heel lang een eetstoornis gehad en heb ook wel gemerkt dat deze in tijden van stress weer een klein beetje opkwam.
Ik baal alleen van m’n eigen lijf en vind het ook geen goed voorbeeld voor mijn dochter. Mijn doel is wel vooral toekomst gericht: gezond oud worden en dat komt niet overeen met mijn huidige gewicht. 😬
Mijn bmi is nu 32. Doel 1 is een bmi onder de 30 halen.
Stapje voor stapje en niet direct een bepaald plan. Maar eerst beginnen met voldoende vezels en eiwitten binnen krijgen en gewoon eerlijk opschrijven naar mezelf wat ik eet om daar al inzicht in te krijgen.
Dochter lijkt nu goed op haar plek te zitten op school met een juf die het heel erg goed oppakt en korte lijntjes houdt, hiermee hoop ik dat de stress thuis ook minder wordt en in combi met opschrijven en bewust zijn van wat ik eet de eerste stappen te kunnen zetten.