Puzzelstukje onze verzekering was nog 75% vergoed tot 3000. Inmiddels vergoed deze verzekering sinds twee jaar nog maar 750 euro met een wachttijd van een jaar. Doordat ik daar al was verzekerd viel ik onder een overgangsregeling en mogen wij tot 1 januari 2025 nog gebruik maken van de oude vergoeding. Ik heb vorig jaar zitten zoeken naar een andere verzekering, maar het viel mij op dat er steeds minder vergoed wordt en veel vaker wachttijd.
Wat ze nu vergoeden bij onze verzekering kan ook gewoon niet uit. Ik ben meer aan extra premie kwijt over twee jaar tijd dan die 750 euro vergoeding. Verder heb ik ook geen aanvullende verzekering nodig, dus ik heb het enkel voor de beugels. Waar ben jij nu verzekerd? Misschien nog iets voor ons voor volgend jaar om naar te kijken. Bij de jongste is de beugel begroot op 4500 inclusief de nachtbeugel voor daarna 😳. De oudste was 3000 inclusief nachtbeugel, maar dat was een simpel verhaal. Enkel slotjes boven en onder voor bijna 2 jaar. Dat was meer esthetisch dan echt nodig. Voor de oudste konden we wel wachten tot het een medische indicatie zou worden. De regels daarvoor zijn super streng en als het dan wel medische wordt, dan moeten ze eerst haar kaak breken enzo. Uhm nope.
Triest als je geen keus hebt en het gewoon niet kan betalen. Ik heb hier echt heel veel moeite mee. Ik vind dat het voor kinderen gewoon vergoed zou moeten worden. Ik zou prima elke maand wat extra premie willen betalen om een beugel van een kind te sponsoren als ouders dit niet kunnen betalen.