Puzzelstukje beter! Mijn oudste was ook met 13 klaar. De jongste is ‘pas’ met 11 jaar gestart, omdat ze laat was met wisselen. Ik hoop dat zij met 14/15 klaar gaat zijn.
——
Hier ook net een ortho afspraak gehad. De beugelvergoedingen zijn er zo goed als uit bij de verzekeringen. Of het kan qua extra kosten voor een aanvullende verzekering niet meer uit met een jaar wachttijd en dan nog maar 750 vergoedt krijgen. Nu heb ik nog een verzekering met een zeer ruime vergoeding voor beugels, waarvoor al 2 jaar een overgangsregeling geldt. Deze stopt per 1 januari. Ik heb dus aan de ortho gevraagd of ze voor 1 januari haar onderbeugel kunnen plaatsen. Nu is dat nog net te vroeg ivm de herbst/ overbeet, maar de ortho plaatst in november al een paar slotjes. Hierdoor kunnen we de kosten van de hele onderbeugel nog dit jaar bij de verzekering declareren. Ik ben hier ook wel erg blij mee!
Ik vind een beugel kunnen betalen trouwens wel echt een elite ding worden. Niet elke ouder kan zo even 3000-4000 euro neer leggen voor een beugel per kind. Terwijl een beugel niet alleen esthetisch is, maar ook ernstige gebitsproblemen op latere leeftijd kan voorkomen.