Trees digitaal virus? D is ook aan het overgeven

Ik wilde eerst m'n verjaardag vieren, maar toch besloten om geen feestje te doen.
Nu zit ik heeerlijk in de tuin, vanmorgen de ouders en schoonouders op de koffie gehad en straks komt nog 1 gezin op visite, en ik ben zooo blij dat ik niet een vol huis heb πŸ₯° genieten!

Pimpelmeesje Fijn he. Wij kiezen er ook steeds vaker voor om geen feest te geven maar gewoon iets te gaan doen samen met anderen of gewoon samen koffie te drinken of zo.

Trees wat fijn! Ik was ook als de dood om over te geven als kind en ook nog als jongvolwassene. Begon te huilen als ik me misselijk voelde, in paniek, later begon ik het ov te mijden want stel je voor dat je ziek wordt op de bus of trein (dat is me nooit overkomen).
    Pas toen ik zwanger was van de tweede en derde is die angst overgegaan want zeker bij de jongste moest ik elke dag wel overgeven en voelde ik me de hele dag beroerd. Echt door exposure ben ik eruit gekomen en ik was toen 32..
    Huggybird bij mij is het ook zo ontstaan, als kleuter.

• Trees hebben hierop gereageerd.
    • Trees vindt dit leuk

Nog gefeliciteerd @Pimpelmeesje πŸ₯³ Heerlijk zo'n dag. Ik vier het ook nooit. Het brengt me niks, behalve stress en meer last van mn tinnitus door de herrie. Dus ik kies voor mezelf.

De kadootjes voor C dr verjaardag zijn binnen! Vanmorgen met L van boord gegaan, naar grote speelgoedwinkel.
      Uiteindelijk is het "grote" kado rolschaatsen geworden 😁 beschermingssetje erbij.
      En dan nog wat kleine dingetjes voor de poppen en een drinkfles voor school (trommel staat er al)

Huggybird Hoe doe je dit?

Lastig antwoord, want ik heb het behoorlijk ingewikkeld gemaakt. Eigenlijk wil je weten wat de angstige verwachting is, wat kan er gebeuren bijv. Als ik overgeef / of als iemand overgeeft dan….. hier komt iets te staan, wat angst geeft. Overigens was het bij mijn dochter eerst; ik weet het niet, ik vind het gewoon vies, ik ben niet echt bang enz. en duurde het wel even voordat we bij de kern waren.

Bij mijn dochter was het mijn β€˜schuld’, want het eerste jaar na mijn cva heb ik heel veel overgeven door overprikkeling. Ik ben zelfs een keer in het ziekenhuis beland door uitdroging en dat heeft (logisch) veel impact gehad op dochter. Het had ook nog trauma kunnen zijn, dan is het geen angstige verwachting, maar overgeven doet mij elke keer weer denken aan toen mama zo ziek was en ik was machteloos. Dat was het niet in haar geval, maar angst om heel erg ziek te zijn plus een sociaal aspect (gΓͺnant als anderen het zien).

We zijn samen haar ireele verwachting gaan uitdagen. Door het stellen van kritische vragen, maar ook opzoeken van informatie en vragen stellen aan anderen (bijv. zou je iemand afwijzen als vriend als deze een keer moet overgeven). Ze heeft nepkots vastgehouden, filmpjes gekeken, moest een paar keer kattenkots bekijken en daarna opruimen ( eerst samen, stapje voor stapje) enz (is allemaal exposure). Continue vragen is je verwachting uitgekomen en zo nee waarom niet, om het maar extra te bekrachtigen. Uiteindelijk is het vooral exposure. Ik wilde haar ook nog emdr-en, maar dat weigerde ze 🫣.

Nescio Echt door exposure ben ik eruit gekomen en ik was toen 32..

Ik denk dat dit ook de beste manier is. Ik heb ook regelmatig gezegd dat het beste was als ze een flinke buikgriep zou krijgen. Klinkt wat cru, maar dan ervaar je ook echt dat waar je bang voor bent niet gebeurt.

Mijn kinderen slapen bij elkaar in de kamer πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰
          En ja dit is na minimaal een jaar of twee niet echt heel fijn. E vond het een beetje spannend. Maar toch gelukt!

Heerlijk in rust buiten en kopje koffie drinken en boek lezen. Kinderen spelen binnen al paar uur met de Lego.

Ik heb gisteren zo ontzettend lekker gegeten. Man heeft gevulde flespompoen met feta gemaakt. Het is denk ik wel het lekkerste wat hij ooit heeft gemaakt. En het leukste is dat er een portie over was en ik het vanavond nog een keer kan eten.

Zuremat
            Ja! Het is het basis recept gevulde pompoen van AH. (Ik heb hem je per IG gestuurd, was even makkelijker)