De biechtstoel π
[verwijderd]
Ik kijk naar DWDD summer school oid. Met Waylon en ik vind het stiekem nog leuk ook
Jules ach, hiervan breekt mijn hart een beetje...
[verwijderd] ik vond het ook leuk
Jules oh wat vervelend, natuurlijk raakt dit je! Weten ze waarom je dochter er een beetje buiten valt en letten ze er wel op?
In de klas van mijn dochter is de groepsdynamiek ook niet bevorderend voor haar zelfvertrouwen. We hebben daarom gevraagd of ze naar de andere klas mag worden overgeplaatst..
Nescio Het helpt denk ik niet dat ze sinds ze 3,5 jaar is roept dat ze een jongen wil zijn. Ze draagt meestal de kleding van haar broer, ik ben daar in mee gegaan. Dat maakt de aansluiting lastig.
Verder doet ze het gelukkig prima op school en heeft ze het naar haar zin. Ze maakt alleen niet echt vriendjes en valt dus ook buiten de kinderfeestjes.
Jules Zou het niet kunnen helpen om daar een keer in de klas over te praten? Onze oudste heeft een transgender kind op school (ze zei dat het een meisje is maar ik weet niet of ze bedoelt dat het nu een meisje is of dat het een jongen is die geboren is met een meisjeslichaam). Ze heeft daar een presentatie over gegeven voor de hele school, dat heeft volgens mij wel geholpen om het normaal te maken. Ik weet niet of het bij jouw dochter verder blijft bij jongenskleding dragen, maar als het echt serieus is kan het misschien wel helpen als de rest van de kinderen weet wat het inhoudt. Wel heel sneu dat ze niet uitgenodigd wordt voor feestjes.
Jules en spelen met de jongens? Mijn oudste had in de kleuterklas een tijdje meer vriendjes dan vriendinnetjes. Ze voetbalde mee in de pauzes, etc. Dat is nu wel heel anders geworden. Ze is wel een meisje-meisje.
Om nu al iets te presenteren over transgenders zou ik op deze leeftijd wat vroeg vinden. De juf kan wel nadruk leggen op dat het ok is om anders te zijn, dat iedereen anders is, en dat iedereen erbij hoort...
[verwijderd]
Jules wil ze meisjes kleren dragen om erbij te horen? Of omdat ze het echt zelf wil?
[verwijderd] Ze heeft 1 rokje die ze nu af en toe thuis aan doet. Het is niet om erbij te horen. Ze is alleen 'bang' dat iedereen op school dan opmerkt dat ze ineens weer meisjes kleding aan heeft.
Maar het ligt vast niet alleen daar aan vermoed ik, maar zou leuk zijn wanneer ze ook een keer op een feestje mag komen.
[verwijderd]
Jules dat is zeker zo.
Heeft ze zelf al een feestje gegeven? Wij hanteren namelijk het terugvraag principe. Dat zullen meer ouders doen hoop ik?
[verwijderd] Ik hoop dat dat gaat helpen inderdaad, dat is in oktober in groep 2.
Mijn dochters zijn consequent vervelend bij het naar bed brengen. Vertragen, elkaar belemmeren, ruzie maken om niks, niet luisteren.... En dit gaat al weken,.zo niet maanden zo. Ik ben soms een uur bezig om ze in bed te krijgen en het is dan.echt niet vroeg.
Dus het werd net rood voor mn ogen. Ik heb gebulderd dat ze NU moeten stoppen en in bed moeten gaan liggen. Heb de oudste bij haar arm gepakt en op haar bed gezet. Toen was het huilen (zij huilt nogal snel als ze haar zin niet krijgt), ik ben weggegaan, mijn man heeft nog even met ze gepraat dat dit niet kan, etc.
Ik voel me hier nu rot over en baal echt dat ik boos moet worden tot ze eens luisteren...