• [verwijderd]

[verwijderd] ja da’s echt tiener vreten hoor! Dat deed ik ook op die leeftijd. Zak Doritos en 4 donuts. Want halverwege had ik trek in zoet en omgekeerd. Wegspoelen met Red Bull voor beetje energie 🤣

• [verwijderd]

[verwijderd] red bull hebben ze gelukkig nog niet ontdekt! Het zijn echt fervente water drinkers, dat gelukkig wel. Vooral in I's kamer ligt voor 20 euro statiegeld aan spa flesjes 😅
    H is echt een theeleut, dat is net een oud Brits vrouwtje af en toe 🤣

• [verwijderd]

[verwijderd] gelukkig maar! En hopelijk blijft dat zo! Haha

Onze meiden eten op school warm (kleuter 4 dagen, de oudste en middelste 2 dagen), maar s avonds eten we ook warm. Als ze uit school komen krijgen ze fruit of rauwkost en een wafel/koek. In het weekend een toetje, ijsje of pudding of iets dergelijks, en chips. Doordeweeks een keer een snoepje of koekje na het eten.

De oudste heeft niet echt behoefte aan zoet, de middelste des te meer. Stiekem snoepen van Kinderen voor Kinderen is haar lijflied 😅

Qua drinken hier alleen water, thee of amandelmelk.
      Bij opa&oma nog vaak jus d'orange.

Ik heb wel eens geprobeerd om tijden aan te houden maar ongeveer een kwartier na ontbijt begint ie over fruit 😬 ik ben nu echt wel regelmatig aan het afremmen, in ieder geval dat hij moet wachten tot straks.
      Het is wel voornamelijk fruit, en koekjes ed van De Kleine Keuken. Of een gekookt ei, komkommer etc.
      Maar er is vaak toch ongezonds wat voorbij komt; koeken voor de volwassenen etc. Dan krijgt hij daar ook van. En van de zomer vaak ijsje gehaald.

En bij opa&oma, daar eet hij zo op een dag een broodje pindakaas, eierkoek, chocola, koekje, krentenbol, ijsje.. daar probeer ik nu wel grenzen te stellen. 1 keer een ongezond iets per dag.

Doordeweeks krijgen ze fruit(of komkommer) mee naar school en 's middags krijgen ze meestal een koekje en een (klein)snoepje. Heel af en toe mogen ze een lolly, dat vind ik eigen helemaal niks, dus dat vinden ze natuurlijk helemaal geweldig als het weleens mag.
      's morgens en 's middags één keer ranja, verder drinken ze water. Ze willen nu ook vaker iets van wicky of taksi, dat probeer ik in het weekend te doen.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Mamabeertje Heel af en toe mogen ze een lolly, dat vind ik eigen helemaal niks, dus dat vinden ze natuurlijk helemaal geweldig als het weleens mag.

Een lolly moet hier verplicht aan tafel, ze mag niet van haar stoel af voordat 'ie op is. Dan gaat de lol er wel sneller vanaf, maar dat is alleen maar handig 😉

Hier is het in de ochtend fruit. Rond 15 uur is het lekkerstijd. En dat is 4 snoepjes. Of soms chips, of zoals nu als ie er weer staat, een oliebol van de oliebollenkraam. Qua drinken suikervrije ranja en 2x een klein bekertje yoghurtdrank. Ze lust geen melk. En op zaterdag na het eten warme choomel met slagroom en marsmellows. 🙈
        Ik ben dus niet heel streng, maar wel: als je je normale eten niet eet, dan ook niks lekkers.

Ik voel me echt een slechte moeder 🙈.

Maar dochter krijgt hier na school eigenlijk altijd 1 of 2 uitdeelzakjes snoep/fruit/koek
        Drinkt alleen melk/fristi/(suikervrije)limonade. Met water of thee hoef ik echt niet aan te komen 🫣.

Op school fruit, na school een koekje met water of ranja. In de avond bij het jeugdjournaal 2 blokjes chocolade (echt hoe die regelmaat er ooit in gekomen is 🤔) en in het weekend in de avond een grotere koek en bakje chips. Ze zijn nu 6,8&10. Oudste mag in het weekend 's avonds een glas fris en ook op een feestje. Bij oma drinken ze ook vaak dubbelfris o.i.d. dat heb ik maar losgelaten. Thuis water of ranja. Melk bij het brood.

Wij zijn er ook makkelijk in.
        We hebben een lade waar ze ‘onbeperkt’ zelf uit mogen pakken; hierin zitten oa rijstwafels, evergreen, snack a Jack, dipstokjes, etc. Daarnaast kunnen ze altijd fruit pakken.

Ook mogen ze een snoepje als ze uit school komen.

En doen we elke avond ‘koffietijd’. Mijn man en ik drinken dan koffie, de jongens water (willen ze het liefst) en ze mogen dan iets lekkers, van een koekje tot wat chocolade.

In het weekend chips, nachos en toastjes, etc.

We houden erg van borrelen/hapjes planken, dus zaterdag of zondag eten we hapjes/tapas.

Qua drinken is het; melk, optimel, water, ranja en in weekend Taksi of roosvicee ofzo. Als we uiteten gaan (ook bijna elke week wel) dan fristi.

• [verwijderd]

Leuk om te lezen dat er meerdere makkelijkere ouders zijn. Voel me vaak een beetje een buitenbeentje hierin, haha
        Dingen als soepstengels en rijstwafels enzo is hier ook onbeperkt. Mogen ze ook gewoon zelf pakken.
        Ik had zelf als kind altijd trek en honger. Mocht gelukkig ook vaak zelf dingen pakken. Maar sommige vriendinnetjes van mij hadden thuis strikte regels. Een boterham na school mocht echt niet, snoep was alleen voor in het weekend en siroop op verjaardagen. Als ik daar ging spelen dan had ik altijd zo’n honger want die ene rijstwafel of dat mandarijntje vulde echt niet tot etenstijd 🤐

[verwijderd] hier hebben we ook een onbeperkt lade! Met soepstengels, rijst/maiswafels, fruit, groente, brood, stroop/pindakaas en wat wisselende dingen.

Alleen als ik hier snoep.in leg , eet de middelste dat gerust in een uur op 😂.

[verwijderd]
            Mijn middelste zit ook elke middag na zijn koekje, als ik nog aan mijn koffie zit, "ik heb nog honger."
            Ik moet er weer even aan denken dat ik een bakje wat 'gezondere' dingetjes neerzet. Eerder werkte man tot 6uur, dus aten we vaak laat en deed ik dat vaker.

Drinken zijn we hier wel heel streng in, dat is alleen water of thee. Ranja mag bij uitzondering of bij feestjes. Fristi of appelsap krijgen ze wel eens bij opa/oma of bij een dagje weg.

De jongste krijgt dan nog poedermelk en de middelste krijgt s avonds ook nog een fles poedermelk.

• [verwijderd]

Honkeytonk ja snoep lijkt me ook niet handig. De oudste vraagt weleens om een 2e, 3e, 4e snoepje, na de 3e keer stuur ik hem maar na de lade met snacks, haha

Hier hebben we in de ochtend een stuk fruit en in de middag een snoepje/chips/ijsje.

Onze slechtste gewoonte: bij ziekte een waterijsjes-dieet.
            Hij stopt dan namelijk direct met eten en drinken en om hem nog iets van vocht binnen te laten krijgen, krijgt ie waterijsjes.
            Zodra hij beter is, vraagt hij er ook niet meer om.

• Nescio hebben hierop gereageerd.