[verwijderd] voor beide kinderen (4&8) doordeweeks fruit of groenten in de zomer vaak op warme dagen een waterijsje erbij. In het weekend vaak wel Koekje bij de koffie of een paar chippies s middags. Dit is de basis we wijken hier vanaf in de vakantie dan mogen ze elke dag een snoepje en ook wat vaker koekje/chocolaatje etc. En op verjaardagen snaaien ze vaak wel wat mee.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Elke dag 1x snoep of koekje (6&8 jaar) verder fruit.
    Op zondag mogen ze ook een bakje chips.
    Drinken is water of melk en 1x limonade of appelsap(aangelengd met water).
    In de vakantie krijgen ze wel eens wat extra (vanmiddag een donut meegenomen uit de supermarkt bijvoorbeeld)

Hier krijgen ze 1x fruit als tussendoortje en 1x iets anders; een krentenbol, abrikoosjes, biscuitje. Oudste nu af en toe een snoepje als ze dat getrakteerd gekregen heeft. Ze drinken eigenlijk altijd water (of thee). En af en toe in het weekeinde gaan we 'borrelen', dat houdt in dat ze wat zoute stokjes krijgen ๐Ÿคฃ

Maar goed, dat is de basis, met verjaardagen en vakanties en andere speciale gelegenheden komt er nog wel wat lekkers bij.

Kauwgum vind ik wel heel vreemd voor die kleintjes trouwens...

Hier krijgen ze een keer fruit, een keer wat anders. Een snoepje als er wat in de tractatiepot zit, of koekje, rozijntjes, eierkoek, krentenbol etc. En een keer rauwkost.

Ook hier is dit de basis. Vakantie en verjaardagen zijn we wat minder strikt en gezond over het algemeen. (Dan kiezen we vaak voor makkelijk te halen en mee te nemen).

Nu in de herfstvakantie hebben ze beidde bij de Kruidvat wat snoepjes mogen uitzoeken, al kiezen ze dat toch weinig. Met verjaardagen hebben we geen regels. De oudste heeft zich ooit misselijk gegeten als 2 jarig aan van die varkenshoofd snoepjes , dat weet hij nu nog dus hij hou wel zelf maar.

Mn middelste heeft grote ogen naar eet eigenlijk vrij weinig van zichzelf.

Nu moet ik wel zeggen dat hier de meeste verjaardagen uit rauwkost met dip bestaat en stuk taart.

Chips mogen ze bijna altijd wel als ze er om vragen, omdat dat zo zelden is. Maar actief bied ik het aan als we filmmiddag doen.

Kauwgum heb ik gelukkig nog nooit gezien bij een tractatie. Misschien wisten de ouders niet wat het was?

• [verwijderd]

[verwijderd] op dit forum zitten niet veel mensen die hun 3 jarige kauwgom geven gok ik.

Ik denk dat ik zelf wel een beetje buiten de boot val hier. Ik geef mijn kinderen (5, 2 en 0 jaar) geen kauwgom hoor ๐Ÿ˜† maar de tussendoortjes zijn hier vaak geen biologische crackertjes of groenten.
      Ook heb ik niet echt vaste tijden. Het regelt zichzelf. Vaak komt het neer op 7u ontbijt, om 10u trek (dat is de ene keer een banaan, knijpfruit, crรชpe of koekje. Soms voor kleine R rijst met ei, of noodles)
      12u hebben ze honger dus lunch
      15u komen ze weer voor tussendoortje (koek/chips/snoep/fruit)
      18u gaan we eten. Na het eten toetje/koekje.
      Er zijn dagen dat ze minder trek hebben en dagen dat ze veel trek hebben. Dan eten ze meer of vaker tussendoortjes. Ik ben niet zo strikt haha.

Drinken mag altijd en wat ze willen. Water of siroop. Sap probeer ik een beetje in de hand te houden. Melk bied ik aan maar word niet echt gedronken.

Uitdelen is hier niet echt een ding op scholen. De enkeling die uitdeelt is soms snoepjes, soms een taart voor de hele klas, soms een zakje met daarin drinken en groot snoepding.

• Miek89 hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] hier ongeveer hetzelfde als jij ๐Ÿ˜Š verschilt echt, ene keer is het weken geen snoepje, andere keer weer paar dagen achter elkaar wel een snoepje. Of een boterham met pindakaas voor de jongste als tussendoortje.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] ik heb vandaag voorbij zien komen:
        H: een half pak chocolade bisquitjes, heartbreakers en een doos mochi
        I: oreos, 2 frikandelbroodjes, de andere helft van de zak heartbreakers en een slushpuppie.
        ๐Ÿ™ˆ

Voor vanavond hebben ze een doos bonbons trouwens ๐Ÿคฃ

• [verwijderd]

[verwijderd] ja dat is hier ook zo. Beide zijn geen snoepkonten en daardoor kan ik het loslaten. Zouden ze wel moeite hebben met maar houden dan zou ik er denk ik anders mee om gaan dan nu.
          Maar mijn kinderen snacken wel meer dan het gemiddelde kind hier denk ik hoor.
          Een boterham is hier een snack, geen lunch ๐Ÿ˜…

• [verwijderd]

[verwijderd] ja daโ€™s echt tiener vreten hoor! Dat deed ik ook op die leeftijd. Zak Doritos en 4 donuts. Want halverwege had ik trek in zoet en omgekeerd. Wegspoelen met Red Bull voor beetje energie ๐Ÿคฃ

• [verwijderd]

[verwijderd] red bull hebben ze gelukkig nog niet ontdekt! Het zijn echt fervente water drinkers, dat gelukkig wel. Vooral in I's kamer ligt voor 20 euro statiegeld aan spa flesjes ๐Ÿ˜…
            H is echt een theeleut, dat is net een oud Brits vrouwtje af en toe ๐Ÿคฃ

• [verwijderd]

[verwijderd] gelukkig maar! En hopelijk blijft dat zo! Haha

Onze meiden eten op school warm (kleuter 4 dagen, de oudste en middelste 2 dagen), maar s avonds eten we ook warm. Als ze uit school komen krijgen ze fruit of rauwkost en een wafel/koek. In het weekend een toetje, ijsje of pudding of iets dergelijks, en chips. Doordeweeks een keer een snoepje of koekje na het eten.

De oudste heeft niet echt behoefte aan zoet, de middelste des te meer. Stiekem snoepen van Kinderen voor Kinderen is haar lijflied ๐Ÿ˜…

Qua drinken hier alleen water, thee of amandelmelk.
              Bij opa&oma nog vaak jus d'orange.

Ik heb wel eens geprobeerd om tijden aan te houden maar ongeveer een kwartier na ontbijt begint ie over fruit ๐Ÿ˜ฌ ik ben nu echt wel regelmatig aan het afremmen, in ieder geval dat hij moet wachten tot straks.
              Het is wel voornamelijk fruit, en koekjes ed van De Kleine Keuken. Of een gekookt ei, komkommer etc.
              Maar er is vaak toch ongezonds wat voorbij komt; koeken voor de volwassenen etc. Dan krijgt hij daar ook van. En van de zomer vaak ijsje gehaald.

En bij opa&oma, daar eet hij zo op een dag een broodje pindakaas, eierkoek, chocola, koekje, krentenbol, ijsje.. daar probeer ik nu wel grenzen te stellen. 1 keer een ongezond iets per dag.

Doordeweeks krijgen ze fruit(of komkommer) mee naar school en 's middags krijgen ze meestal een koekje en een (klein)snoepje. Heel af en toe mogen ze een lolly, dat vind ik eigen helemaal niks, dus dat vinden ze natuurlijk helemaal geweldig als het weleens mag.
              's morgens en 's middags รฉรฉn keer ranja, verder drinken ze water. Ze willen nu ook vaker iets van wicky of taksi, dat probeer ik in het weekend te doen.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Mamabeertje Heel af en toe mogen ze een lolly, dat vind ik eigen helemaal niks, dus dat vinden ze natuurlijk helemaal geweldig als het weleens mag.

Een lolly moet hier verplicht aan tafel, ze mag niet van haar stoel af voordat 'ie op is. Dan gaat de lol er wel sneller vanaf, maar dat is alleen maar handig ๐Ÿ˜‰

Hier is het in de ochtend fruit. Rond 15 uur is het lekkerstijd. En dat is 4 snoepjes. Of soms chips, of zoals nu als ie er weer staat, een oliebol van de oliebollenkraam. Qua drinken suikervrije ranja en 2x een klein bekertje yoghurtdrank. Ze lust geen melk. En op zaterdag na het eten warme choomel met slagroom en marsmellows. ๐Ÿ™ˆ
                Ik ben dus niet heel streng, maar wel: als je je normale eten niet eet, dan ook niks lekkers.