Ik voel me echt een slechte moeder 🙈.

Maar dochter krijgt hier na school eigenlijk altijd 1 of 2 uitdeelzakjes snoep/fruit/koek
Drinkt alleen melk/fristi/(suikervrije)limonade. Met water of thee hoef ik echt niet aan te komen 🫣.

Op school fruit, na school een koekje met water of ranja. In de avond bij het jeugdjournaal 2 blokjes chocolade (echt hoe die regelmaat er ooit in gekomen is 🤔) en in het weekend in de avond een grotere koek en bakje chips. Ze zijn nu 6,8&10. Oudste mag in het weekend 's avonds een glas fris en ook op een feestje. Bij oma drinken ze ook vaak dubbelfris o.i.d. dat heb ik maar losgelaten. Thuis water of ranja. Melk bij het brood.

Wij zijn er ook makkelijk in.
We hebben een lade waar ze ‘onbeperkt’ zelf uit mogen pakken; hierin zitten oa rijstwafels, evergreen, snack a Jack, dipstokjes, etc. Daarnaast kunnen ze altijd fruit pakken.

Ook mogen ze een snoepje als ze uit school komen.

En doen we elke avond ‘koffietijd’. Mijn man en ik drinken dan koffie, de jongens water (willen ze het liefst) en ze mogen dan iets lekkers, van een koekje tot wat chocolade.

In het weekend chips, nachos en toastjes, etc.

We houden erg van borrelen/hapjes planken, dus zaterdag of zondag eten we hapjes/tapas.

Qua drinken is het; melk, optimel, water, ranja en in weekend Taksi of roosvicee ofzo. Als we uiteten gaan (ook bijna elke week wel) dan fristi.

• [verwijderd]

Leuk om te lezen dat er meerdere makkelijkere ouders zijn. Voel me vaak een beetje een buitenbeentje hierin, haha
Dingen als soepstengels en rijstwafels enzo is hier ook onbeperkt. Mogen ze ook gewoon zelf pakken.
Ik had zelf als kind altijd trek en honger. Mocht gelukkig ook vaak zelf dingen pakken. Maar sommige vriendinnetjes van mij hadden thuis strikte regels. Een boterham na school mocht echt niet, snoep was alleen voor in het weekend en siroop op verjaardagen. Als ik daar ging spelen dan had ik altijd zo’n honger want die ene rijstwafel of dat mandarijntje vulde echt niet tot etenstijd 🤐

[verwijderd] hier hebben we ook een onbeperkt lade! Met soepstengels, rijst/maiswafels, fruit, groente, brood, stroop/pindakaas en wat wisselende dingen.

Alleen als ik hier snoep.in leg , eet de middelste dat gerust in een uur op 😂.

[verwijderd]
      Mijn middelste zit ook elke middag na zijn koekje, als ik nog aan mijn koffie zit, "ik heb nog honger."
      Ik moet er weer even aan denken dat ik een bakje wat 'gezondere' dingetjes neerzet. Eerder werkte man tot 6uur, dus aten we vaak laat en deed ik dat vaker.

Drinken zijn we hier wel heel streng in, dat is alleen water of thee. Ranja mag bij uitzondering of bij feestjes. Fristi of appelsap krijgen ze wel eens bij opa/oma of bij een dagje weg.

De jongste krijgt dan nog poedermelk en de middelste krijgt s avonds ook nog een fles poedermelk.

• [verwijderd]

Honkeytonk ja snoep lijkt me ook niet handig. De oudste vraagt weleens om een 2e, 3e, 4e snoepje, na de 3e keer stuur ik hem maar na de lade met snacks, haha

Hier hebben we in de ochtend een stuk fruit en in de middag een snoepje/chips/ijsje.

Onze slechtste gewoonte: bij ziekte een waterijsjes-dieet.
      Hij stopt dan namelijk direct met eten en drinken en om hem nog iets van vocht binnen te laten krijgen, krijgt ie waterijsjes.
      Zodra hij beter is, vraagt hij er ook niet meer om.

• Nescio hebben hierop gereageerd.

Aurora waterijs bij ziek zijn is juist handig, want inderdaad, er moet vocht in. Dus ik zou het zeker geen slechte gewoonte noemen hoor.

Hier dan wel weer redelijke vaste tijden, want anders is er de hele dag gezeur om eten. Daarbij is het slecht voor de tanden tig keer per dag wat te eten lees ik altijd.

Liekje81 Ja klopt 7 keer per dag maximaal. Hier ook wel vaste momenten maar niet vaste tijden. Koek/drinken na school maar dat kan om 1430 of 15 zijn en in het weekend of afhankelijk. Zelfde met fruit in het weekend is dat niet stipt 10 uur…

• [verwijderd]

Hopsatee Wij hebben sowieso slechte drinkers.

Hier ook slechte drinkers, daarom mogen ze ook siroop anders drinken ze helemaal niets 😅

Liekje81 Hier dan wel weer redelijke vaste tijden, want anders is er de hele dag gezeur om eten.

Hier ook hoor! En dan alsnog veel gezeur🤐

Hopsatee nee dat is soms bij ons ook zo idd. Maar dafne gedijt nogal op: 10 uur fruit, 12.30 uur lunch, 15 uur lekkerstijd. 🙈 Gelukkig kan ze inmiddels klokkijken, voorheen was het dan: hoe laat is het, is het al 10 uur, hoe lang duurt het nog voor het 10 uur is? 🤣

Liekje81 dat was met T ook toen ze klein was, ik werd daar zo gek van dat ik klokken met etenstijden had gemaakt dan kon ze bijvoorbeeld naar de ‘fruit klok’ kijken en naar de gewone klok en kon ze zien wanneer het tijd was. Ze mocht er niet meer om vragen🫣

[verwijderd] dat heeft onze oudste ook inderdaad die drinkt super slecht en alleen maar limo (of fristi maar dat krijgt ze alleen buiten de deur) jongste drinkt wel wat beter en die vind water wel ok als het maar koud is dus we hebben een watertap in de koelkast dan kan hij koud water tappen. Sindsdien drinkt hij wisselend limo en water.

• [verwijderd]

Elsie89 de middelste drinkt ook wel water, maar omdat zijn broer alleen siroop drinkt wil hij dat dan ook natuurlijk 🙄😋