Wij hebben nooit ruzie. Natuurlijk zijn we het wel eens oneens maar daar kan gewoon over gepraat worden. Bovendien zijn er voor ruzie 2 nodig en we vinden beide vrij weinig het waard om ruzie over te maken.
Hoe vaak ruzie met partner?
- Bijgewerkt
Ik denk dat bij ons 3x per jaar al veel is. 3x per week vind ik echt wel heel veel . Echt ruzie hebben we misschien 1 a 2x per jaar. Vaak maar heel kort. Overigens vroeger toen we nog ‘jong’ waren wel vaker. We zijn beiden nogal temperamentvol en eigenwijs. Nu vinden we het beiden niet meer waard om ruzie te maken.
3 x per week dat vind ik ook heel veel. Wij hebben denk ik 2 a 3 x per jaar een flinke discussie. Echt ruzie ruzie nooit, maar we kunnen allebei zo een discussie tijdig stoppen, zonder dat we eruit zijn gekomen. Meestal is zo een discussies gewoon film aan en na een week nog eens over hebben.
Tsja, wat is ruzie? Hier toch wel vaker wat gedoe. Niet echt ruzie maar wel wat gesteggel/discussie. Dat hebben we wel 3x per week.
Echt ruzie, waarbij we boos worden is veel minder. Ehm, soms met periodes dus hoe vaak is lastig te zeggen. 6 keer per jaar of zo
Jeetje, drie keer per week?! Vraag me dan echt af wat ze onder ruzie verstaan…
Wij spreken elkaar wel een paar keer per week aan op iets wat we graag anders willen van de ander/het niet mee eens zijn etc maar dat zou ik in de verste verte geen ruzie noemen.
Ruzie (overigens nooit tot schreeuwens aan toe ofzo) hebben we misschien 3 keer per jaar…?
3x per week? Dat vind ik echt heel veel en ikzelf zou denken: dan passen we miss niet zo goed bij elkaar. Vriend is de explosieve hier, toen was het elke paar weken wel raak. De manier waarop zorgde dat ik zei: doe er wat aan of ik ben weg. Hij slikt sinds een paar jaar AD en vorig jaar is ie zelf op eigen houtje gestopt zonder mij dat te zeggen, maar ik had het zo door. Met AD gebruik hebben we weleens wat discussies of andere mening, maar nooit echt ruzie.
Wij hebben wel vaak ruzie, dat komt meestal door mij. Ik ben enorm impulsief in reageren en we liggen ook niet altijd op 1 lijn en bij het lichtste gevoel van onrecht schiet ik emotioneel door in boosheid. Nou zijn deze ruzies dan kort en kan je ze ook omschrijven als een pittige discussie/korte aanvaring. Ook komen veel ruzies voort uit gedrag van de oudste en dat onze reactie daarop niet altijd op 1 lijn ligt.
Daarnaast zijn man en ik allebei gewoon pittig en koppig.
Sinds ik weet dat ik adhd heb en medicatie gebruik gaat het wel al veel beter.
Voor onze relatie is het iig geen punt of probleem, soms wel wat meer maar dat zijn de grotere ruzies die een paar keer per jaar voorkomen.
Het hoort gewoon een beetje bij ons.
Wij hebben gemiddeld 1x per jaar echt ruzie. Anders wel eens een meningsverschil, maar lang niet 3 keer per week, dat vind ik echt veel. En voor echt ruzie vind ik dat helemaal enorm vaak.
Wij vinden ruzie vaak zo contraproductief, je schiet er niets mee op, dus we proberen irritaties toch eerst normaal uit te praten (en dat lukt meestal wel).
Nimue
Ligt er denk ik aan wat je onder ruzie verstaat.
Pas was ik nogal geïrriteerd, man kwam net thuis en begon ook nog eens van boven te roepen, dus deed ik ook geïrriteerd naar hem. Dat vond hij natuurlijk weer niet leuk, dus toen waren er even wat irritaties over en weer. Maar dat was ook zo weer over. Dat noem ik geen ruzie.
Echt ruzie hebben we gelukkig niet vaak. Dat gaat wel met stemverheffingen en een slaande deur. Dat is de afgelopen 8 jaar volgens mij 3x gebeurd ofzo.
Wat vind je ruzie? Wij hebben zo weinig ruzie dat toen mijn man en ik een discussie hadden, mijn oudste begon te roepen dat we geen ruzie moesten maken.
Wij hebben denk ik 3x ruzie gehad in de tijd dat we elkaar kennen. Sinds 2001. We hebben weleens een discussie of meningsverschil maar dat komt ook niet echt van voor.
Meningsverschil om een uitspraak of handeling ja dat komt wel eens voor maar ook echt maar kort.
Maar echt ruzie dat is in die 11 jaar maar 3 keer voorgekomen ofzo. En dat was toen ik zwanger was We hebben daar een trucje voor, bij ons werkt t, misschien bij andere ook. Als ons echt iets heel hoog zit en meerdere malen aan hebben gegeven dan zeggen we; ik denk dat we even een ruzie moeten plannen in de agenda. Of als het hoog op loopt en nu niet de tijd is, zeggen we dit stond niet ingepland. Dus dan weten we dat we echt even goed op 1 lijn moeten komen te liggen en kunnen we op een ander moment rustiger er over praten.
Beetje stom om zo op te schrijven maar het grappige maakt het luchtiger om een hele felle ruzie tegen te gaan.
Een relatie heeft geen standaarden. Een relatie moet je voelen. En dat gevoel is voor iedereen anders.
Wij hebben vrij veel discussies omdat we over bepaalde zaken anders denken maar ik vind dit geen ruzie. Ik vind het juist gezond dat we in gesprek blijven met elkaar en het standpunt van de ander willen proberen te begrijpen.
Vroeger ontplofde ik weleens maar dat duurde kort en we schreeuwden niet tegen elkaar ofzo. Ik kan nu heel goed zeggen tegen man dat ik bepaalde zaken niet wil hebben zonder mijn stem te verheffen. Vroeger kon ik dat niet, ik was ook conflictvermijdend net als Nimue en voelde me altijd aangevallen. Maar daar ben ik echt in gegroeid.
Dahlia niet stom hoor! Zo maken wij ook ruzie. We parkeren het totdat we erover kunnen ruzieen. Op dit moment staat er ook een ruzie in de wacht. De eerste sinds ehm.. twee jaar denk ik? Dat wordt een heftige dus we moeten even een goed moment plannen. Na de ruzie volgt dan altijd een emotioneel gesprek (en daarna goedmaak seks) dus we hebben een hele avond nodig
Nescio same. Ik voel me ook snel aangevallen. Dat komt ook wel door adhd en faalangst bij mij.
Ik ben daar op zich wel in gegroeid, maar ik nog wel de neiging om me aangevallen te voelen hoor. Als vriend zegt: wat is het een rommel hier! Dan schiet ik nog steeds vaak in de verdediging. Terwijl het net zo goed zijn huis is en hij net zo goed niet heeft opgeruimd natuurlijk. Dat zegt hij dan ook. maar goed, ik zit alweer in de boom dan
Dahlia vind ik ook niet stom. Wij zeggen op zo moment ook, even stoppen en film kijken/ seksen what ever en op een later en ander moment verder. Dat werkt ook voor ons heel goed.
Met mijn ex had ik altijd veel ruzie en echt ruzie ruzie. Met schreeuwen, schelden, met deuren gooien etc. Nu zou ik dat totaal niet meer normaal, laat staan acceptabel vinden. Zeker uitschelden niet.
Met mijn huidige vriend heb ik (nu 3 jaar) nog nooit echt ruzie gehad. We hebben wel eens discussie maar als we te geïrriteerd raken zegt mijn vriend of ik meestal van, nou we stoppen even. En dan komen we er op een later moment op terug, wanneer de emotie wat gezakt is. Dat is nu een keer of vier gebeurd of zo.
[verwijderd]
Ik denk dat wij 3x per jaar ruzie hebben. Dat is zonder schelden, wel stem verheffen en soms perongeluk een deur te hard dichttrekken. Maar dat is een leerpunt voor man.
Wij kennen elkaar 4 jaar en onze relatie vormt zich nog steeds. Dat kost tijd en moeite (een adhd'er en een hb'er) maar het gaat steeds beter.
Daartussen hebben we echt wel onze irritaties, maar die spreken we dan gewoon uit.
3x per week gemiddeld??
Ik had met mijn ex niet eens 3x ruzie per jaar. En toch zijn we gescheiden, dus dat zegt ook niet alles.
- Bijgewerkt
Wij hebben ongeveer 1x per maand onenigheid (net voor ik ongesteld wordt) paar keer per jaar wordt dat echt ruzie en echt boos op elkaar worden (ook wel met schreeuwen van mijn kant, man blijft altijd rustig)
Echt ruzie denk ik 2 keer per jaar. Maar eigenlijk alleen als ik zwanger ben Maar wij hebben wel vaak kort irritaties hoor. Komt vooral door mij en het is altijd rond mijn menstruatie. Op zulke momenten raak ik vermoeid en overprikkeld en voel ik me snel aangevallen en niet goed genoeg en dan kan ik het ineens niet uitstaan dat ik altijd alles moet regelen en ga ik daar over ruziën. Terwijl mijn man dan zoiets heeft van hoezo: doe je toch altijd Dus wij hebben wel regelmatig discussie of een “jemig zeg hoezo heb je niet even de was gedaan en kan ik het weer doen”
Is ook niet constant en in periodes. Nu weer wat meer omdat ik enorm oververmoeid ben. Maar ja. Ik heb dan ook een baby en jonge kids