Soms vraag ik mij wel eens af wat 'normaal' is hierin.
Ik ben opgegroeid tussen veel ruzies in, zeker dagelijks was het raak tussen mijn ouders.
Ook mijn laatste ex had een behoorlijk kort lontje dus die kon ook regelmatig ontploffen naar mij.
Ik heb zelf echt een vreselijke hekel aan ruzie en ben dan soms ook best wel een pleaser of geef mijn grenzen niet aan omdat ik geen ruzie wil.
Wanneer ik het ergens echt niet mee eens ben dan zeg ik er ook vaak gewoon niks van.
En toch weet mijn huidige partner wel eens een stevige discussie aan te gaan en hoewel ik niet tegen discussies ben, loopt het toch vaak uit op ruzie omdat zij op zo'n moment totaal geen zelfreflectie heeft (dat is mijn mening hierover tenminste, zij zou waarschijnlijk wat anders zeggen😉).
Soms voel ik mij net mijn moeder die tevergeefs de lieve vrede probeert te bewaren, maar zichzelf daar vreselijk mee tekort doet. En het werkt ook nog eens niet...
Google zegt dat 3 keer per week het gemiddelde is. Wat vinden jullie daarvan? Zit je daarboven of daaronder? En hoe komt dat (denk je)?