Hoe vaak ik hier wel niet dood gegaan ben...
De techniek van vroegah
Cowgirl80 Wat gaaf zeg!! Mijn ouders waren nogal a-technisch. Echt heel jammer vind ik dat. Zeker als ik hier verhalen lees van mensen die allerlei gave dingen in huis hadden. Onze eerste PC was al een heel ding en toen zat ik al in groep 7 of 8. Ik kon beter met dat ding overweg als mijn vader. Dat hielp niet echt. Spelcomputers vonden ze al helemaal onzin. Gelukkig had ik wel vriendinnetjes die leuke dingen in huis hadden. En toen ik eenmaal een bijbaantje had kon ik zelf ook eens wat kopen.
Duck hunt. Eerste game in ons huis.
- Bijgewerkt
[verwijderd] Ik ken de grote alleen als floppy's en de kleinere harde met kleurtjes als diskettes.
Dit inderdaad. Die grote floppydisks zaten bij ons in dit soort organizers:
Thuis hadden wij al heel vroeg een PC. Maar op school (Rijdende School) werkten wij begin jaren '90 op Apple laptops, met zo'n hele grote rollerball ipv een muis. Die heetten toen geen laptops trouwens, maar draagbare computers. Op dit model leerden wij tekenen op de computer:
Ik vond dat echt magisch!
Deze bazentelefoon:
Naar de videotheek en dolgelukkig zijn als je meer dan 1 film mocht uitkiezen. Oh, en stiekem bij de horrorfilms kijken en dan nachtmerries krijgen van de covers.
Ik had deze:
Mijn vader gebruikte hem tijdens het overrijden van de kermis, maar als we stilstonden mocht ik hem hebben om te zwetsen met vrachtwagenchauffeurs. Ik deed alsof ik een radioprogramma had en ging liedjes zingen enzo. Andere vrachtwagenchauffeurs en radiopiraten deden altijd leuk mee.
- Bijgewerkt
Deze had ik ook.
[verwijderd]
[verwijderd]
Mijn eerste herinnering van een game.
Maar dan in groen/zwart
[verwijderd]
iMoeder
In onze steenoude commodore 64 gingen inderdaad de zachte floppy's.
- Bijgewerkt
iMoeder die zwarte floppy's (niet vouwen!) hebben wij toch ook gehad, thuis hadden we een PC. Ik kreeg mijn eerste mac pas in 1997, dat was de PowerPC en daar konden, als ik het mij goed herinner, de 1,44MB diskettes én CD-roms in. Dat was zo'n fijne machine. Ik had er ook een TV-kaart in om kabeltelevisie mee te kijken en we hadden adsl. Wat een wereld ging er toen voor me open. Dat was echt mindblowing. Toch mis ik die tijd wel, hoor. Nu is het zo gewoon.
toen ik heeeeel klein was (4 denk ik, dus het was in 1979) hadden wij een van de allereerste spelcomputers. Een Atari. Daar deed je zo'n cassette in en kon je samen een tennisspel op spelen. En leuk dat mijn broers dat vonden, ik mocht er niet aanzitten in elk geval.
En later, volgens mij was dat de commodore 64, had je een boek erbij waarmee je allerlei letters en cijfers moest intypen, bladzijden vol en als je dan klaar was, had je een nieuw spelletje erop staan. Not....want ik maakte altijd wel ergens een typefout.
Leren typen op school met ouderwetse rateldingen, daar zat ook geen correctietoets op en voor de volgende regel moest je hem nog overhalen door de rol terug te schuiven met de hendel. Ook later op kantoor nog ergens gewerkt met een typemachine, maar daar was het een elektrische, daar zat een correctietoets op, dus kon je, als je het snel genoeg in de gaten had nog je letter mee corrigeren. Zo niet (en dat was meestal zo, want ik typ blind en dus snel door) kon ik de heeeeeele brief opnieuw overtypen. Mijn baas controleerde echt altijd mijn complete brief en ik heb weleens dagen gehad dat ik echt maar 4 hele brieven afkreeg....pffff.
Nou was het toen ook niet meer heel gangbaar hoor, de meeste bedrijven hadden toen al wel een computer, maar deze baas nog niet.
Cassettebandjes inderdaad en onze eerste videorecorder weet ik nog. Van video 2000 hadden wij hem. En als je een videoband ging huren bij de videotheek moest je 25 gulden betalen aan huur en 100 gulden borg!!!!
Bellen met een draaischijf, ik kreeg nog lp's voor mijn verjaardag.
Ik ben duidelijk zwaar bejaard aan het worden .....
Hier gingen zachte floppies in bij onze commodore. Dat was na het cassettebandjes tijdperk. Van 85-88 hadden we cassettebandjes en daarna 88-92 floppies. En toen kwam onze eerste pc
[verwijderd]
- Bijgewerkt
De videopac G7000! Volgens mij staat die nog steeds bij mijn vader op zolder, uren mee gespeeld vroeger.