- Bijgewerkt
Oh en mijn favoriete computerspelletjes waren Commander Keen, Aladdin en Leeuwenkoning.
En daarvoor nog een old school spelletje met een kat. Iets met vuilnisbakken en gatenkaas en een vis. Meer weet ik niet.
Oh en mijn favoriete computerspelletjes waren Commander Keen, Aladdin en Leeuwenkoning.
En daarvoor nog een old school spelletje met een kat. Iets met vuilnisbakken en gatenkaas en een vis. Meer weet ik niet.
Inbellen! En dan vooral dat geluidje
Dit was mijn eerste verslaving
Mijn broer (nerd) had al vrij snel een msx computer en als hij weg was ging ik altijd stiekem 'typen' en spelletjes spelen. En hij kwam er altijd weer achter en dan hadden we weer ruzie Hij ging ook naar Lan party's, wat ik echt heel vreemd vond, om een hele computer mee te nemen om met elkaar te spelen
Ah leuk topic! Dat je cassettebandjes maakte met muziek voor op vakantie en dat ik onderweg met mijn broers luisterde naar de dik voor mekaar show
Dat toen ik 4 was we een videorecorder kochten en dat dat ding toen 2000 gulden kostte...
En dat de walkman volgens mij nog niet bestond, ik kreeg er later wel een.
De beveiliging van het overschrijven bij een cassette wat gewoon met plakband werkte.
Mijn moeder had een typemachine waarin je eerst een regel kon tikken en dan pas bij enter werd de regel afgedrukt (ik was 6 ofzo).
De vrijwillige typcursus op de middelbare school was nog met van die ouderwetse typemachines die je zo diep per letter moest indrukken.
Dat je bij "informatica" op de middelbare school (mijn lichting was dat net ingevoerd) dat je het spelletje auf dem weg zu Europa kon spelen. En met scroll lock het geluid kon uitzetten? En dat er geen internet op die computers stond want dat was toen (ook thuis) nog niet beschikbaar (wtf moet je met een computer zonder Internet?).
Later, toen ik m'n rijbewijs haalde, bestond tomtom nog niet, en moest ik het opzoeken op internet en uitprinten of het stratenboek gebruiken, en de ANWB borden boven de weg volgen. Een paar jaar later zat ik als bijrijder met een laptop op schoot met een GPS module voor het raam. Daarna volgde pas tomtom.
Jeetje wat is er veel veranderd
De ouderwetse telefoon met draaischijf, waarbij het eeuwig duurde voordat je het nummer had gedraaid. Je moest na elk nummer wachten tot de schijf was teruggedraaid met dat typische βzoefβ geluid. In mijn jonge jaren waren de kleuren oranje, bruin en appeltjesgroen zeer hip voor de telefoon.
[verwijderd] En als je mis gedraaid had moest je op de ophang knop drukken en opnieuw beginnen.
BurgerQueen Uuuurrrren gespeeld dit. En ik maar floppy's kopiΓ«ren want iedereen wilde dit spelen.
iMoeder Heb nu dit deuntje in mn hoofd haha
Vorig jaar m'n dochter ook voorgesteld aan het spel
BurgerQueen Ik speel het ook nog steeds hoor. Staat op mn MacBook en op de iPads. Er zijn ook nieuwe delen voor uitgekomen. Ik kan er op de iPad niet aan wennen. Met een toetsenbord speelt fijner. En mijn kinderen spelen het dus ook.
BurgerQueen supaplex