- Bijgewerkt
Wij wilden een school in de wijk. En dat waren er 2. Bij allereerst geweest en uiteindelijk gekozen voor de daltonschool. Dat spreekt ons aan qua onderwijs. Daarnaast een sterk antipestbeleid , verschillende interne begeleiders en plus project teams, niet al te grote klassen, geen religie maar thema’s waarin ze leren over alle soorten religie en maatschappij. Muziek en gymjuffen en meesters en filosofie (vinden we erg leuk) En om de hoek, mooie speelruimten, leuke en goede activiteiten. En de communicatie was direct heel duidelijk en is het nog steeds. Ook tijdens Corona heel goed gegaan. En de juffen waar ik tot nu toe mee te maken heb gehad doen het ook echt goed. Heel actief betrokken, genoeg informatie. Ik zie echt mijn kinderen elk jaar weer groeien.
Continue rooster (nou ja 5 gelijke dagen) is hier op alle scholen. Onze bso haalde ook bij alle scholen en het zit in een multifunctioneel pand dus alles ook aanwezig. Dus dat speelde allemaal niet zo mee. Diversiteit ook niet want we wonen nou eenmaal in een enorm witte twee verdienende Vinex-wijk. Er zijn absoluut kinderen van andere afkomst maar helaas is 80% dat niet. Maar dat had ik alleen kunnen bereiken door ze naar de stad naast ons naar school te doen en dat gaat me dan te ver voor dat punt
ik had alleen wel meer meesters op school gewild. Maar andere kant: ze hebben geen tekorten en zelfs nog invallers dus dat is al heel wat tegenwoordig.