Oké, ik weet dat het stom is. Maar het zit steeds te malen in mijn hoofd en mijn man doet het af als onzin dus ik deel het hier 😆

Zoon wordt morgen 8. Hij wil graag een stuntstep voor z’n verjaardag en heeft er zelf één uitgekozen. Hij had er eerst 1 gevonden die hij supermooi vond, maar nogal aan de dure kant. Uiteindelijk gekozen voor een andere, die hij ook mooi vond. Die was de helft van die andere en daardoor krijgt hij nog een cadeau.
Dat was de keuze eigenlijk: de dure of de goedkopere met nog een ander cadeau. Hij koos dus optie 2.

Step besteld en ander cadeau ook. Gisteren wilde ik de step inpakken maar nu baal ik. De kleur is veel lichter dan op de foto’s en nu lijkt hij nogal meisjesachtig. Ik denk dat zoon hem niet mooi vind. En ik baal dat ik niet heb gekozen voor de dure step, dat was een superverrassing geweest voor hem.
Helaas is de levertijd 3-4 dagen, dus dan is hij niet meer op tijd voor z’n verjaardag.

Nu twijfel ik of ik het vanmiddag met hem bespreek. Hem de step laat zien en laat kiezen of hij deze wil of toch de andere over een paar dagen. Dan is de verassing natuurlijk wel helemaal weg… maar ik zou het ook jammer vinden als hij morgen teleurgesteld is of als hij over een paar dagen zegt dat hij hem toch niet zo mooi vind.

Ik maak me hier dan weet lekker veel te druk over. Wat zouden jullie doen?

Ik zou gewoon morgen kijken wat je zoon er zelf van vindt. Als hij hem morgen uitgepakt heeft kun je er altijd nog bij zeggen dat ie geruild kan worden als hij hem toch niet zo mooi vindt.

Rosemary Bij een stuntstep is het wel belangrijk dat ie van goede kwaliteit is en de goede hoogte heeft, als hij deze niet mooi vind zou ik samen naar een fysieke winkel gaan om je te laten adviseren en te ‘passen’.

Cactusje
      Ik ben bang dat hij er dan blij mee is en op naar school wil (dat roept hij namelijk al dagen!) en daarna komt dat hij hem toch niet zo leuk vind. Maar dan kan ik hem natuurlijk niet meer ruilen. Vandaag kan hij er misschien ‘zakelijker’ naar kijken?

Rosemary Maar hij kreeg nog een cadeau toch? Daarvan heeft hij geen weet. De step eigenlijk al wel.

Maar ik ben eigenlijk wel van mening dat als je iets kiest dat dat dan ook je keuze is. Dus de step geven en als hij de kleur niet mooi vindt is dat pech hebben. Mogelijk kun je er stickers opplakken of een verfspuit halen.
        Heb je een foto?

Prima step toch. Mint is een mooie kleur. En we waren toch juist afgestapt van kleuren voor jongens en voor meisjes. 😀

Rosemary maar prima kleur toch? Vind ik niet meisjesachtig. Ik zie ook wel dat het mint is en niet blauw. Ik zou even afwachten wat hij zelf vindt.

Rosemary
          Ik denk dat je je teveel zorgen maakt, nu ik het plaatje heb gezien.

Rosemary Ja ik snap jou ook wel maar hij heeft wel voor en en gekozen en dan denk ik oke de kleur is niet helemaal hetzelfde maar het is een step. En blauw of groen vind ik voor niemand gek.

En ja ik ben wat harder omdat je soms keuzes moet maken die achteraf niet handig of leuk waren. Maar ja dat is wel je eigen keuze. Dat behoeden voor teleurstelling en ruilen maakt ze in mijn ogen alleen maar verwend 🙈 want als je dan je verjaardagskado niet leuk vindt krijg je wel een nieuwe.

Meca . Dat behoeden voor teleurstelling en ruilen maakt ze in mijn ogen alleen maar verwend 🙈 want als je dan je verjaardagskado niet leuk vindt krijg je wel een nieuwe.

Ik vind het in dit geval echt niks met verwend zijn te maken heeft, als je iets online koopt kan het in het echt echt vreselijk tegenvallen. En helemaal met een verjaardagscadeau van je eigen kind wil je gewoon dat het goed is en dat ze er blij mee zijn.

Een stuntstep word over het algemeen (in ieder geval hier) heel veel gebruikt, dan mogen ze ‘m ook best mooi vinden toch?

Zonnebloem Het is maar een step die ipv blauw groen is. En ja tuurlijk wil je je kind iets moois/leuks geven. Alleen dat weet je nu nog niet. Wel dat ie die step wilde.
              Maar zoals ik al zei in MIJN ogen maakt ze dat verwend als je dan dat gaat ruilen om een kleur die zelf gekozen is.
              Ik kijk er anders tegenaan dan jij denk ik ook gezien de leeftijd en de levensles die je meegeeft voor later. Is niet erg toch?

Zonnebloem
                Hier ben ik het wel mee eens.
                Ik kan mij ook echt nog een verjaardag herinneren waarbij ik net iets anders kreeg dan ik had gehoopt.
                En ik was écht niet verwend, maar je kijkt gewoon zo lang naar zoiets uit en daar verheug je je echt op.
                Dan kan dat gewoon echt een dikke teleurstelling zijn.

Aurora Maar was dat om kleur? Of kreeg je die pop niet? Ik vind daar echt een wezenlijk verschil in zitten.

Meca Het is maar een step die ipv blauw groen is.

Jij vind het ‘maar’ een step, maar een heleboel andere kinderen in dit geval niet.

Meca Maar zoals ik al zei in MIJN ogen maakt ze dat verwend als je dan dat gaat ruilen om een kleur die zelf gekozen is.

In dit geval hebben ze online iets uitgekozen, we weten toch allemaal dat als je iets online uitzoekt het in het echt nogal kan tegenvallen. En jij vind de kleur niet uitmaken, maar een ander misschien wel, dat heeft echt niks met vervend zijn te maken.

Het is per slot van rekening zijn verjaardag iets waar je al maanden van te voren naar uit kan kijken. Een cadeau hoeft niet duur te zijn, maar verjaardagen zijn speciaal dan wil je toch als ouder gewoon dat ze er happy mee zijn?

Aurora precies, dat heb ik ook een keer gehad en ik was ook alles behalve verwend.

• Meca hebben hierop gereageerd.

Rosemary ik zou de step geven en als hij de kleur echt niet mooi vindt hem laten kiezen of hij hem wil ruilen voor een andere kleur. Het gevolg is dan dat de step nog niet mee naar school kan en hij er nog even op moet wachten.
                    Als je iets online besteld kan de kleur tegenvallen, dat is het risico bij online bestellen. Ook voor hem een leermoment. 😉
                    Ik hoop dat hij er gewoon super blij mee is. Fijne verjaardag morgen 🥳

Zonnebloem Jij vind het ‘maar’ een step, maar een heleboel andere kinderen in dit geval niet.

Ik zeg maar omdat dat hetgene is wat hij wil hebben. En jullie blijven nu hameren op iets wat je niet weet.
                      Ik geef mijn mening erover, hoef je het nog steeds niet mee eens te zijn.

Meca maar als jij een kledingstuk online koopt en de kleur valt in het echt tegen, ga je het dan dragen of stuur je het terug?

In het step verhaal zou het in mijn ogen verwend zijn als hij morgen besluit dat hij toch de duurdere step wil hebben ipv deze en het andere cadeau. En daar een dik drama over gaat maken. Dat de kleur tegen valt is gewoon een risico als je iets online besteld, en zou voor mij een reden kunnen zijn om iets voor mijn kind te ruilen.

Het is inmiddels een leuke discussie geworden. Ik heb besloten dat hij morgen het cadeau gewoon krijgt. En dat ik goed oplet en hem evt vraag wat hij van de kleur vind (als ik iets opmerk). En dan de consequentie: we kunnen hem ruilen, maar dan kan je er vandaag nog niet mee naar school.

Ik hoop dat hij er gewoon superblij mee is. Ik laat het jullie weten in ieder geval!