Prima step toch. Mint is een mooie kleur. En we waren toch juist afgestapt van kleuren voor jongens en voor meisjes.
Cadeau zoon
Rosemary Ja ik snap jou ook wel maar hij heeft wel voor en en gekozen en dan denk ik oke de kleur is niet helemaal hetzelfde maar het is een step. En blauw of groen vind ik voor niemand gek.
En ja ik ben wat harder omdat je soms keuzes moet maken die achteraf niet handig of leuk waren. Maar ja dat is wel je eigen keuze. Dat behoeden voor teleurstelling en ruilen maakt ze in mijn ogen alleen maar verwend want als je dan je verjaardagskado niet leuk vindt krijg je wel een nieuwe.
Meca . Dat behoeden voor teleurstelling en ruilen maakt ze in mijn ogen alleen maar verwend
want als je dan je verjaardagskado niet leuk vindt krijg je wel een nieuwe.
Ik vind het in dit geval echt niks met verwend zijn te maken heeft, als je iets online koopt kan het in het echt echt vreselijk tegenvallen. En helemaal met een verjaardagscadeau van je eigen kind wil je gewoon dat het goed is en dat ze er blij mee zijn.
Een stuntstep word over het algemeen (in ieder geval hier) heel veel gebruikt, dan mogen ze ‘m ook best mooi vinden toch?
Zonnebloem Het is maar een step die ipv blauw groen is. En ja tuurlijk wil je je kind iets moois/leuks geven. Alleen dat weet je nu nog niet. Wel dat ie die step wilde.
Maar zoals ik al zei in MIJN ogen maakt ze dat verwend als je dan dat gaat ruilen om een kleur die zelf gekozen is.
Ik kijk er anders tegenaan dan jij denk ik ook gezien de leeftijd en de levensles die je meegeeft voor later. Is niet erg toch?
Zonnebloem
Hier ben ik het wel mee eens.
Ik kan mij ook echt nog een verjaardag herinneren waarbij ik net iets anders kreeg dan ik had gehoopt.
En ik was écht niet verwend, maar je kijkt gewoon zo lang naar zoiets uit en daar verheug je je echt op.
Dan kan dat gewoon echt een dikke teleurstelling zijn.
Meca Het is maar een step die ipv blauw groen is.
Jij vind het ‘maar’ een step, maar een heleboel andere kinderen in dit geval niet.
Meca Maar zoals ik al zei in MIJN ogen maakt ze dat verwend als je dan dat gaat ruilen om een kleur die zelf gekozen is.
In dit geval hebben ze online iets uitgekozen, we weten toch allemaal dat als je iets online uitzoekt het in het echt nogal kan tegenvallen. En jij vind de kleur niet uitmaken, maar een ander misschien wel, dat heeft echt niks met vervend zijn te maken.
Het is per slot van rekening zijn verjaardag iets waar je al maanden van te voren naar uit kan kijken. Een cadeau hoeft niet duur te zijn, maar verjaardagen zijn speciaal dan wil je toch als ouder gewoon dat ze er happy mee zijn?
Aurora precies, dat heb ik ook een keer gehad en ik was ook alles behalve verwend.
Rosemary ik zou de step geven en als hij de kleur echt niet mooi vindt hem laten kiezen of hij hem wil ruilen voor een andere kleur. Het gevolg is dan dat de step nog niet mee naar school kan en hij er nog even op moet wachten.
Als je iets online besteld kan de kleur tegenvallen, dat is het risico bij online bestellen. Ook voor hem een leermoment.
Ik hoop dat hij er gewoon super blij mee is. Fijne verjaardag morgen
Zonnebloem Jij vind het ‘maar’ een step, maar een heleboel andere kinderen in dit geval niet.
Ik zeg maar omdat dat hetgene is wat hij wil hebben. En jullie blijven nu hameren op iets wat je niet weet.
Ik geef mijn mening erover, hoef je het nog steeds niet mee eens te zijn.
- Bijgewerkt
Meca maar als jij een kledingstuk online koopt en de kleur valt in het echt tegen, ga je het dan dragen of stuur je het terug?
In het step verhaal zou het in mijn ogen verwend zijn als hij morgen besluit dat hij toch de duurdere step wil hebben ipv deze en het andere cadeau. En daar een dik drama over gaat maken. Dat de kleur tegen valt is gewoon een risico als je iets online besteld, en zou voor mij een reden kunnen zijn om iets voor mijn kind te ruilen.
Het is inmiddels een leuke discussie geworden. Ik heb besloten dat hij morgen het cadeau gewoon krijgt. En dat ik goed oplet en hem evt vraag wat hij van de kleur vind (als ik iets opmerk). En dan de consequentie: we kunnen hem ruilen, maar dan kan je er vandaag nog niet mee naar school.
Ik hoop dat hij er gewoon superblij mee is. Ik laat het jullie weten in ieder geval!
Meca klopt, we weten nog niet wat hij er van vind, maar je kan dus op twee manieren reageren 1) dit is wat het is 2) we hebben het online gekocht en nu ziet het er toch anders uit als op de foto, zullen we kijken naar een ander waar je wel heel blij van word?
Overigens vind ik als je je kind iets online laat uitkiezen (fietsen,stuntsteppen) dat dit de verantwoording is van de ouders. Kinderen weten toch helemaal niet dat foto’s heel erg kunnen vertekenen?
Vanmorgen kreeg hij zijn step en hij is er helemaal blij op naar school! Hij zei op een gegeven moment: “hij is wel anders als ik dacht” dus gevraagd: vind je hem mooi zo? In deze kleur?
Dat vond hij zeker! Dus verder niet meer over gehad, ik wil hem ook geen woorden in de mond leggen.
Ik denk wel dat hij als ik toch als verassing die andere step had besteld, hij nog meer door het dolle heen was geweest. Maar het is goed zo.