[verwijderd] Ik ben een tijdje weggeweest hier, is dat bij jullie zoon pasgeleden vastgesteld?
4 jaar geleden, hij was toen bijna/net 9 bij onderzoeken en uitslag. Vermoeden van "iets" had ik al jaren maar er waren geen echte problemen, school reageerde ook goed zonder diagnose. Maar hij ging zichzelf anders voelen enzo dus toen vonden wij het tijd om "iets" een naam te geven. En dat gaf hem rust, hij was niet raar maar autist waardoor zijn hersenen wat anders werken. Viel bij hem in hetzelfde rijtje als een bril hebben of stotteren etc. En nu nog schaamt hij zich er niet voor, verteld het als hij dat nodig vindt.
En voor ons fijn om te weten waar gedrag vandaan komt, dat je soms dingen moet uitleggen die logisch lijken.
[verwijderd] Ja precies!! Het lukte me tijdens het telefoontje ook niet om al die emoties snel te kunnen verwerken, dus heb een heerlijk potje zitten janken met de vrouw die de test had afgenomen haha.
Dat heb ik toen ook gedaan haha. Zo'n rollercoaster, opluchting, bezorgd, bewijsdrang...
[verwijderd] Daar gaan we voor zorgen. Er zijn zo vreselijk veel thuiszitters, dat willen we echt voorkomen (daar is nu gelukkig echt nog geen sprake van, hij heeft het hartstikke fijn nu!)
Fijn dat het nu goed gaat!