Ik zet het even hierbij aangezien asynchrone ontwikkeling / begaafdheid wel de grondslag is (neem ik aan) van de issues waar we met C mee lopen. Hoewel misschien ook wel adhd, maar ik zet t voor nu even hier..
We hebben na het gesprek van vorig schooljaar besloten dat er meer nodig was dan ik en school kunnen bieden, dus samen met de wmo besloten voor een specifieke praktijk te gaan. Ik mocht mailen voor het aanmeldformulier, en deze heb ik nu ontvangen.
Eerst alle gegevens, ouders adres gezag school etc
Dan komt het:
Beschrijf de gezinssituatie
Wat is de reden van aanmelding van uw kind?
Hoe lang is er al sprake van deze zorg?
Zou u kunnen omschrijven hoe uw kind uw zorg zelf ervaart?
Wat denkt u dat de oorzaak van deze zorg zou kunnen zijn?
Welk resultaat hoopt u te bereiken?
Wat heeft u al gedaan aan uw zorg en met welk resultaat?
Waar loopt u als ouders/verzorgers tegen aan bij de opvoeding van uw kind?
Is er al eerder hulpverlening betrokken geweest bij uw kind of gezin? (Logopedie, fysiotherapie, kinderarts, psychologische hulpverlening, opvoedondersteuning etc.)
Zijn er ontwikkelingstesten of andere testen afgenomen? Zijn hier verslagen van?
Is er sprake van psychische problemen of ziekten binnen het gezin? Of is er sprake van een ingrijpende gebeurtenis geweest?
Hoe gaat uw kind om met nieuwe, onbekende situaties?
Hoe is over het algemeen de stemming/het humeur van uw kind?
Hoe gaat uw kind om met verlies/frustratie?
Is uw kind regelmatig angstig? Zo ja, waarvoor/wanneer?
Hoe vindingrijk/ creatief is uw kind?
Waar heeft uw kind een (absolute) hekel aan?
Hoe verliep de motorische ontwikkeling? (lopen, fietsen, tekenen etc.).
Hoe verliep de spraak/taalontwikkeling?
Hoe was/is uw kind in verband met voeding en slaapgewoonten?
Hoe verliep de zindelijkheidstraining?
Hoe gaat uw kind om met regels en normen? (Wat kan/mag wel en wat niet?)
Hoe gedraagt uw kind zich in sociaal opzicht? Hoe gaat het met anderen (volwassenen, bekenden, vreemden) om?
Hoe is de zwangerschap verlopen? (Gepland/ gewenst/ bijzonderheden?)
Waren er bijzonderheden rondom de bevalling?
Hoe is de babyfase van uw kind verlopen?
En dan de gegevens van huisarts en de vraag Is uw huisarts op de hoogte van de aanmelding? Zo ja, wat is zijn/haar visie?
Is dit normaal? Ligt het aan mij dat ik er buikpijn van heb dat ik dit allemaal droog even moet gaan uittypen voor mensen die ik nog nooit heb gezien? Het gaat niet over een pakje boter. Elke keer als ik iets type denk ik "dit klinkt te dramatisch / niet dramatisch genoeg / misschien interpreteren ze het zus of zo, dat klopt niet" noem het maar op.
Ik wil echt afhaken eigenlijk, maar de juf heeft net gedeeld hoe slecht het gaat op school, hij doet weer helemaal niet met de groep mee, weigerde pertinent verder te kleuren toen hij 1 stukje buiten de lijntjes had gekleurd...