Vandaag een gesprek met de ib’er en juf gehad. Ik ben best wel duidelijk geweest… Dat ken ik eerlijk gezegd niet van mijzelf.
Afijn, ze willen nog een iq-test en het liefst breed. Ik kreeg echt een error en heb uit reactie gezegd dat ik dat niet wil en dat ze de afgelopen keer behalve over gezet naar groep 3, niks actiefs hebben ondernomen. (Ik schrok een beetje van mezelf) Ook heb ik gezegd dat we er al 2 hebben gehad en dat ik en mijn man er niet weer financieel verantwoordelijk voor willen zijn. Opeens was er een potje. Waar was dat potje de vorige keer dan?🖕
Puntje bij paaltje; ik wil uitsluitsel over eventueel adhd. Laten we dan maar weer testen en deze keer breed zonder dat ik daar +- 1000 euro voor moet betalen. Ze vinden N een complexe casus, dat begrijp ik. Vinden wij ook, hij lijkt 100% op mijn man, mijn man is ook best complex. Leuk complex.
Thuis rekent hij dit soort sommen uit zonder pen of papier: (30-5)x2+8= en op school lukt het niet om 12+59 uit te rekenen.
Hij is nu thuis bezig met het leren van de wortel en kan ook dit soort sommen prima uitrekenen; 16 + 3² =
Ook vertelde ze dat de keersommen niet geautomatiseerd zijn. Als ik aan N vraag wat 9x16 is (hij rekent sneller dan mij) en hij geeft direct als antwoord 144 dan is er dus niks mis met het automatiseren van keersommen, lijkt mij. (Heb ik ook gezegd)
Nu willen ze hem (eindelijk!!) bewegend en mondeling een rekentoets laten afnemen. Ook willen ze hem met begrijpend lezen een voorsprong geven door de tekst en bepaalde vragen een dag eerder al aan te bieden. Wat natuurlijk fijn is maar als je de concentratieboog van een duif hebt dan weet hij natuurlijk niet wat hij leest. 🤣
Ook moesten alle kinderen een formulier invullen en bij de vraag wie hem erbij kon helpen was het antwoord mama en papa. Er kwam geen enkel moment in hem op om juf of iets anders op te schrijven. Dat vind ik zorgelijk maar ook een groot compliment naar ons toe. Ik moet zeggen dat ik er echt van geniet als ik samen met hem reken en dingen moet opzoeken omdat ik geen antwoord heb op zijn vraag. 🫢
Het was voor het eerst een goed gesprek, met duidelijke kaders die school gaat uitvoeren en hun gaan opzoek naar iemand die breed kan testen. Toch wel fijn een nieuwe ib’er. 😬
Het klinkt allemaal erg negatief maar ik moest alles even ongenuanceerd eruit gooien haha.