Korte update. Ik wil er trouwens wel over praten, maar liever in een wat anoniemere / kleinere setting.
Maar wat algemener kan wel hier.
Wat @Pimpelmeesje noemde werd nu ook genoemd. Dus dat was wel fijn dat ik dat al gelezen had! Leek nu super voorbereid 🤣. Hij heeft nu een persoonlijke begeleider die verschillende 'laatjes' uitdagingen met hem gaat uitproberen (dat is dat ze dna instructie krijgen en dan in hun laatje leggen en af maken als ze klaar zijn in de klas oid). Zo gaan ze kijken waar zijn behoefte ligt, en waar bij hem de grens ligt tussen overvragen en ondervragen. (En daarnaast blijft hij schaken, rekenen xxl, humtydumpy (geen idee meer wat dat was), zon lezen, extra taal en rekentijgers). Hij heeft nu kangeroo wizkids rekenblad, dat vond hij heel leuk en hij heeft een opdracht om zelf ontbijtgranen te ontwerpen. (En dat vind hij moeilijk en mega leuk). Daarvan hebben we over een paar weken dan evaluatie. Zijn begeleider is ook gespecialiseerd in mb/ hb kinderen, dus dat is fijn. Ze is daarvoor speciaal opgeleid.
Mijn 2de zit dus in groep 1, daar is het vooral heel erg zoeken hoe we (ook wij thuis) hem kunnen helpen reguleren met zijn opstandigheid en koppigheid. Hij heeft het verder naar zn zin en krijgt naar gelang hij zin heeft meer en minder uitdagend werk. (Wat ik ook prima vind, hij is 4 en het leven moet ook nog uit veel spelen bestaan).